«Norsk» reklame for New York Fashion Week

Norske Miran Kevic står bak design og effekter for TV-reklamen på amerikanske kanaler som sendes i forbindelse med New York Fashion Week.

71770 28c3f original
71773 df146 original
71776 1ef18 original
71779 3be5d original
71782 a42bb original

I sommer ble motion designer Miran Kevic kontaktet av byrået Left Channel i USA, som hadde sett arbeidet hans på nett. De lurte på om han var tilgjengelig de neste par ukene. Prosjektet var for ingen ringere enn New York Fashion Week og deres offisielle 30 sekunders reklamefilm, som sendes på NBC og underholdningskanalen E!, sistnevnte med 95 millioner seere.

Hang ut på hangout

– Creative Director Alberto S. og jeg satt opp styleframes på prosjektet og avtalte alt av animasjoner og 3D som skulle produseres. Det var viktig for kunden at filmen hadde en fin flyt og integrasjon mellom 3D og video. I prosessen brukte vi veldig mye Google hangout og Skype til å kommunisere, dele skjerm og skrive kommentarer. Dette var en fin måte å kommunisere på siden jeg satt i Norge mens jeg jobber på prosjektet, forteller Kevic.

– E! er et kanal der de fleste seere kvinner og vi valgte da å gå for mer feminine farger enn det som ble tenkt i utgangspunktet i storyboard [se eksempler i mediespilleren].

Designereren (31) forteller at han fattet interesse for design som 18-åring gjennom 2advanced.com. Han er utdannet på Høgskolen i Østfold, og frilanser for både norske og utenlandske kunder, blant annet Microsoft i London.

Her kan du se en «breakdown» av hvordan filmen ble til. Se mer på www.mirankevic.com.