POL vant Årets Sølvtagg

Sølvtaggen-året 2015 er oppsummert, og da månedsvinnerne fra 2015 ble satt opp mot hverandre var det til slutt «Boligreisen» av POL og Apt som stakk av med seieren, mens TRY og Apt ble Årets byråer.

71860 1ef7b original
Fra høyre: Aina Lemoen Lunde (DNB), Monika Augstsson (POL), Espen Düring (Apt), Pål Smitt-Amundsen (Apt), Edmundo Navasca Cruz (Apt)

«Boligreisen» for DNB vant Sølvtaggen i februar, en jobb som hadde til hensikt å styrke DNBs rolle som tilstedeværende aktør i boligbytte-prosesser. Nettsiden er fullintegrert med DNB sine egne sider, og gir forbrukeren informasjon om alle ledd i prosessen, fra visning til innflytning.

– En virkelig imponerende jobb fra POL og Apt, forteller juryen. – Verktøyet er både nyttig og detaljert, og det tekniske arbeidet er intet annet en svært imponerende. Boligreisen er et eventyr på desktop, og et hendig hjelpemiddel i baklomma på visninger. De to nivåene i siden gir både inspirasjon og innsikt, og det oversiktlige tekstinnholdet er en fin og ryddig kontrast til de velproduserte interaktive sidene. Dette er irriterende bra jobba, og vi gratulerer teamet med tittelen Årets Sølvtagg 2015!

Try og Apt kåres til årets byråer, tett etterfulgt av Pol og Hyper

Hver måned sanker byråene poeng i kategoriene idébyrå og produksjonsbyrå. I desember var det rå kamp mellom TRY, POL og Hyper i førstnevnte kategori, hvor TRY trakk det lengste strået og kan smykke seg med tittelen for femte året på rad. Samarbeidspartner Apt har sanket poeng for sine jobber med både TRY og POL gjennom året, og gjør rent bord som Årets Produksjonsbyrå i Sølvtaggen 2015. Se full oversikt på Sølvtaggens nettside.