TVNorge-kampanje vant TV-pris

TRYs humorkampanje «Best på humor, dårligst på politikk» for TVNorge gikk til topps under TV-prisutdelingen PromaxBDA i Barcelona tirsdag kveld. Kampanjen ble belønnet med to gull og én sølv.

72322 7e024 original

Humorkampanjen fra TRY ble lansert i fjor høst, og spilte på valgkampen rundt kommunevalget som foregikk i samme periode. Profilerte politikere fra syv ulike partier stilte opp i reklamefilmer sammen med TVNorges kjente humorprofiler, og det ble også laget annonseboards hvor TVNorges humorister var satt inn i klassiske politiske propagandaplakater.

– Dette er utrolig gøy, og en flott anerkjennelse til alle som har jobbet med kampanjen. Kampanjen er et resultat av en fantastisk laginnsats, hvor alle avdelingene på huset har bidratt. Spesielt kreativ manager Katja Krogh fortjener å nevnes, som hadde det kreative ansvaret. Samtidig vil jeg trekke fram TRY, som var med å utvikle kampanjen helt fra starten, og ikke minst alle politikerne og humorprofilene som stilte opp, sier Rebecca Rørmark, Head of On-Air Communication and Marketing i TVNorge og Discovery Networks.

To gull og to sølv totalt

TVNorges humorkampanje «Best på humor, dårligst på politikk» vant gull i klassene «General Brand Campaign; Channel Network or Platform» og «General Channel Image Campaign Using Multiple Media», og sølv i klassen «Key Art/Poster Campaign». Også kanalens westerninspirerte Sinnasnekker’n-promo fikk sølv i klassen «Leisure & Lifestyle Programme Spots».

PromaxBDA er en årlig prisutdeling i regi av den internasjonale foreningen for markedsføring, promotering og design innen underholdningsindustrien.