Sølvfilm til Kreftforeningen

Kreftforeningens reklamefilm «Gi for livet» er kåret til den beste kinoreklamen det første kvartalet i 2016.

73144 fff73 original
Skjermbilde fra Kreftforeningens «Gi for livet» av Ernö, regissert av Marius Holst.

Fem filmer var med i finalekampen om den første sølvfilmen i 2016. I tillegg til vinner-filmen, ble Tine Melks «Sjokoladekake», Talkmores «Dekning skjorte», Nidars «Doc halslinser» og Netcoms «Stories Eskil Digernes» vurdert av juryen denne gangen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for første kvartal 2016: «Dette er reklamefilmen som innehar det aller meste som en god reklamefilm skal ha. Den har høy produksjonskvalitet og stikker akkurat passe i hjertet for å kunne bli husket og ikke minst bidra i kampen mot kreft. Solid film som virkelig forteller en historie».

Reklamebyrået Ernö står for ideen til filmen, mens Marius Holst har regi.

– Kreftforeningen fortsetter å imponere når det gjelder reklamefilm, og vi har fått en svært sterk åpning på det nye Gullfilmen-året. Filmen fra Kreftforeningen setter følelser i sving. En viktig film, og en veldig godt laget reklamefilm, sier juryleder Lasse Gimnes.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gull-filmen (og kvartalskåringen Sølvfilmen).