Smørfri tommel opp for Futatsu
Mills gikk til krig mot «smørfingre» i reklamefilmen for Melange Smør- og Rapsolje, som gikk til topps i Månedens arbeid for april.
I sin nye film ville Mills «smørfingre» til livs med lanseringen av nyheten flytende Melange Smør- og Rapsolje, da de så behovet i markedet for smør på en enklere måte.
Som kjent er vanlige, åpne smørpakker umulige å manøvrere uten å få smør på fingrene, noe som er frustrerende upraktisk hvis du for eksempel blir nødt til å svare mobilen, vil bla til ny side i kokeboken eller rette på brillene.
– Å ta et dypdykk i denne problemstillingen har vært en øyeåpner og en stor fornøyelse, sa kreatør Lina Nordland i Futatsu da kampanjen ble lansert i april.
Filmen er regissert av Sara Haag hos Bacon.
Flaue tenåringer og hendige bestemødre
På oppløpssiden i april finner vi en kampanje for Q-Meierienes sjokolademelk av Los&Co samt Saatchi & Saatchis kampanje for Kormo knekkebrød. I førstnevnte blir to 17-år gamle gutter konfrontert med hver sin flaue overraskelse i kinosalen på Ringen. De var nemlig ikke klar over at kompisene hadde alliert seg med Q-Meieriene i forkant, og at kjæresten til den ene og moren til den andre hadde laget en personlig videohilsen som ble vist til en fullstappet sal.
I Orklas Kornmo-film bor bestemor i skuffen, og hun sitter klar med knekkebrød til datter og barnebarn hver morgen. Vi som ikke er så heldige kan heller kjøpe nyheten Kornmo knekkebrød, endelig å finne i butikken.
Kinostuntet er filmet av Sølvsuper, mens bestemor i skuffen er filmet av Tangrystan med Trond Fausa på regi.
Gå hit for å stemme på Månedens arbeid for mai.