Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Med humor og logistikk skal kunnskapen om det nordiske postforetaket PostNord økes. Forsman & Bodenfors står bak kampanjen, som går i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

78272 8a0d6 original
78275 f9e99 original
78278 db6a8 original
78281 a98b7 original
78284 57a8c original

Reklamekampanjen er den første PostNord har laget under felles merkevare i de fire nordiske landene. Filmene handler om et kjærestepar som i sin lengsel begynner å sende stadig merkeligere gaver til hverandre.

– PostNord er en relativt ny merkevare, og det er viktig å «lade» det med et innhold som skiller oss fra konkurrentene. Vi vet at det følelsesmessige forholdet har stor påvirkning på beslutninger som både privatpersoner og profesjonelle kjøpere tar, sier kommunikasjons og markedsdirektør i PostNord, AS Ole Hagen.

– Vi ønsker derfor å skape en god grunnleggende følelse for PostNord som bedrift og merkevare. Det blir retningsgivende for annen kommunikasjon og personlige møter som PostNord gjennomfører. I kampanjen settes PostNord og våre løsninger i en litt uventet kontekst som skal bidra til å gi et mer personlig bilde av konsernet. Vår historie er forskjellig i de forskjellige landene, det er også markedsforutsetningene. Dessuten går vi som konsern gjennom en omfattende endringsprosess, sier Hagen.

Det er Bacon-regissør Bart Timmer som har regissert filmene for Forsman & Bodenfors og PostNord.

PostNord Norge består av de tidligere selskapene Tollpost Globe AS, Eek Transport AS, Mereco AS, Byrknes Transport AS og Harlem Transport AS.