Instabank velger Empefire

Etter en byråkonkurranse har Instabank valgt Empefire til lanseringen av Norges splitter nye heldigitale bank.

79028 87320 original
Fra venstre: Matilda Larsson, Mari Krokan, Ida Rogde, Martine Carlson, Stian Rismyhr (Instabank), Linn Åkredalen Fjeld (Instabank), Lauren Pedersen (Instabank) og Bruno Kvae (Empefire Film)

Instabank er en ny norsk digital bank som i første omgang tilbyr høyrente-sparing og lån med fleksibel nedbetaling. Banken, instabank.no har blitt lansert på rekordtid.

– På under ti måneder har vi lånt ut de første kronene og vi er godt i gang , sier CMO Lauren Pedersen.

Instabank har klare ambisjoner om å forenkle bruken av banktjenester, og bli best på kundeopplevelser i markedet.

– For å lykkes med dette skal vi ikke tenke som en typisk bank. Vi kommer til å snakke mye med kundene våre der ute, og bruke ressurser på å forstå fremtidens forbrukere. På denne måten skal vi utvikle nye produkter og forenkle bankhverdagen, sier Pedersen.

Ifølge Pedersen ble Empefire valgt fordi de forsto merkevaren og hvordan Instabank velger å posisjonere seg, samt hva banken ønsker å kommunisere.

– De kom med en idé og et konsept som tok oss på kornet, skiller oss ut i markedet og som gjør at vi blir stolte av merkevaren vår. Hele teamet fra Empefire har vært profesjonelle og inkluderende helt fra starten, og vi er meget fornøyde med samarbeidet. Vi gleder oss til å se resultatet live i slutten av oktober, forteller hun.

God takhøyde

Rådgiver Martine Carlson synes det er gøy at en utforer som Instabank velger et utfordrerbyrå som Empefire.

– Den fremtidige suksessen til banken, avhenger av vår felles evne til å gjøre banken distinkt i et marked med svært mange aktører, noe vi tror vi får til med den plattformen vi sammen har valgt å gå for.

Ida Rogde og Mari Krokan er to av kreatørene i Instabank-teamet hos Empefire.

– Å få forme lanseringen av en helt ny merkevare synes vi er helt topp! Vi føler oss heldige som har en kunde som, på tross av å være en seriøs bank, har god takhøyde og jovial humor, noe som gjenspeiles i kampanjen, avslutter de.