Velger Empefire til Fasteaksjonen

Etter en byråkonkurranse har Kirkens Nødhjelp valgt Empefire til å utvikle en 2-årig kampanjeprofil for Fasteaksjonen 2017/2018.

78578 fa645 original
Fra venstre: Mari Krokan, Ida Rogde, Ragnhild Toyomasu (Kirkens Nødhjelp), Martine Carlson og Helen Wibe Nesvold (Kirkens Nødhjelp). Foto © Empefire

Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon er en årlig aksjon, med røtter helt tilbake til 1967. Det er landets nest største innsamlingsaksjon etter tv-aksjonen. Fasteaksjonen gjennomføres av 1200 menigheter hvert år med støtte fra Kirkens Nødhjelp. Ca. 35 000 konfirmanter utgjør grunnbasen av bøssebærere.

Kirkens Nødhjelps fasteaksjon har 50 års-jubileum i 2017. De innsamlede midlene gir Kirkens Nødhjelp mulighet til å gi tilgang til rent vann for 1 million mennesker årlig.

– Empefire tok utfordringen om å virkelig løfte neste års aksjon, og har løst oppgaven med et positivt og engasjerende budskap. Byrået stiller med et dyktig og kreativt team, som vi gleder oss til å jobbe videre med. Det var derfor ingen tvil for oss etter pitchene, Empefire var et naturlig valg som samarbeidspartner for Fasteaksjonen 2017-18, sier Ragnhild Toyomasu, markedssjef Kirkens Nødhjelp.

– Vi er ydmyke og svært takknemlige for at vi som byrå får lov til å bistå Kirkens Nødhjelp med denne viktige oppgaven, sier Ben Christensen, byråleder i Empefire.

Temaet fra Empefire består av Martine Carlson (rådgiver), Ida Rogde (kreatør), Mari Krokan (tekstforfatter/ kreatør), Leif Riksheim (kreatør) og Janniche Rasmussen (prosjektleder).

Gjør problemstillingen nær

– Vi var alle enige om at når vi fikk muligheten til å jobbe med en så viktig kommunikasjonsoppgave det jo faktisk er, og bidra til å gi mennesker rent drikkevann, en ressurs som for oss her hjemme er en ren selvfølgelighet, måtte vi gjøre problemstillingen nær for oss her hjemme. Vi gikk noen runder på hvordan bryte opp en type oss og de tankegang, samtidig som vi ønsket å løfte frem jobben Kirkens Nødhjelp har gjort, og kommer til å gjøre, ved hjelp av bidrag fra deg og meg, faktisk nytter, og gjør en enorm forskjell, sier rådgiver for Kirkens Nødhjelp, Martine Carlson i Empefire.

– Vi er veldig glade for at Kirkens Nødhjelp har valgt oss til å formidle neste års aksjon! Arbeidet de legger ned er livsviktig for så mange mennesker der ute. Vårt mål er at Fasteaksjonen 2017 får sin absolutt fortjente oppmerksomhet, og fører til ekstra mange bidrag under innsamlingen, sier de tre kreatørene Mari Krokan, Ida Rogde og Leif Riksheim.

Kirkens Nødhjelp har inngått en to-årig avtale med Empefire.