TGI Fridays til Trigger

Den amerikanske restaurantkjeden har store planer om å ta nye grep for å revitalisere merkevaren sin, og har nylig inngått et samarbeid med Trigger.

80202 e4159 original
Strategisk rådgiver Lene Lyck Fasting, kreatør Bianca Olsson, markedssjef Joel Bergman, managing director Kjersti Ringholm Ulstein og kreativ planner Babak Behrad.

– Med valget av Trigger er vår ambisjon å posisjonere Fridays top of mind hos våre gjester når de skal velge sin restaurantopplevelse, sier markedssjef i Skandinavia for TGI Fridays, Joel Bergman.

– TGI Fridays er en leken og spennende merkevare med en historie som få kjenner til. Vi gleder oss virkelig til å bidra med å gjøre TGI Fridays aktuell igjen og forsterke attraktiviteten, sier Lene Lyck Fasting, strategisk rådgiver i Trigger.

Mer enn kommunikasjon

– All den tid vi ser at kommunikasjon som virkemiddel er langt fra det eneste svaret på det å skape sterke emosjonelle bånd til kundene våre, er vi også åpne for at det kan trekkes konsekvenser og muligheter ut av dette arbeidet som også vil kunne få effekt på andre deler av kundeopplevelsen, utdyper Joel Bergman.

Arbeidet skal i første rekke handle om å utvikle en fremtidsrobust posisjonering for TGI Fridays.

– Vi ser i økende grad at kundene våre ønsker å diskutere nye muligheter på områder som virkelig verdiøker kundeopplevelsen. Det posisjoneringsarbeidet vi samarbeider på kan gjerne ha effekt på helt andre deler av forretningen til kunden så som produktutvikling, organisasjon eller det å utnytte teknologi på helt andre måter for å skape fantastiske brukeropplevelser, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.