Norwegians Brad Pitt-stunt vant Grand Prix
TRY vant Grand Prix i Print & Publishing-kategorien i Eurobest fredag kveld med annonsen som lokket med enveisbillet til nysingle Brad Pitt i Los Angeles.
På forhånd hadde TRY 19 nominerte arbeider i årets Eurobest-konkurranse, mer enn de andre norske byråene hadde til sammen (det var 34 arbeider fra norske byråer i årets konkurranse).
Som ventet ble byrået mestvinnende av de norske. Fredag kveld mottok de Grand Prix, fire sølv og fire bronse.
I tillegg til Grand Prix vant «Brad is Single» et sølv i Outdoor, et sølv i Promo & Activation og et sølv i Print & Outdoor Craft.
Byrået vant i tillegg et knippe priser for «The Reversed Trailer» for Harald A. Møller. Rygge-stuntet vant sølv i Outdoor samt tre bronse: I Film, i Outdoor og i Promo & Activation.
TRY vant også Bronse i PR-kategorien for «The Language Barrier» for Røde Kors.
Søsterbyrået POL vant et sølv i Direct for «25M2 Syria» for NRK TV-aksjonen og Røde Kors.
#Kjærepappa for Care Norge av Schjærven og Tangrystan har vunnet priser over hele kloden i 2016, og Eurobest var intet unntak. Jobben vant sølv i Film Craft og bronse i Film fredag kveld.
ANTI var eneste norske byrå nominert i Design-kategorien, hvor de vant bronse for Barcode-identiteten.
I Young Creatives var det Danmark som vant gullet, Ukraina tok sølvet, mens teamet fra Finland kapret bronsen. Det var Susanne Hovda og Marius Aasen fra TRY som deltok i årets Young Creatives-konkurranse. Det er de samme to som utgjør det kreative teamet bak «Brad is Single»-jobben.
Se alle vinnerne på Eurobest.com. Du kan se alle de norske nominerte her.