Selters blir Clou

Selters Design har byttet ut Skøyen med enda mer urbane omgivelser på Torshov. Nå er de på plass i en ærverdig murvilla, og har fått nytt navn, ny profil og nye nettsider.

81840 724cb original
Cathrine Pangopoulos, Simen Wahlqvist, Hege Mykkeltveit og Andreas Fossheim.

– Vi synes det var naturlig å markere nye lokaler med ny profil, forteller Hege Mykkeltveit og Cathrine Pangopoulos, partnere og designere i byrået som nå har fått navnet Clou Design.

– Vi er fire kolleger med ulik bakgrunn og kompetanse som utfyller hverandre og lager smart, innovativ og funksjonell design. Dette ville vi understreke med en samlende identitet som representerer vår felles holdning til design.

Et høydepunkt

Navnet Clou betyr «høydepunkt», og de to designerne synes det passer bra for hvordan de vil at designet deres skal oppleves.

– Det er jo et navn med en viss fallhøyde, men ingen av oss har høydeskrekk, forteller Mykkeltveit. Vi synes Clou Design er et godt navn fordi det forteller noe om hva vi vil, og hvordan vi tenker og jobber. At det vi lager skal være et høydepunkt, synes vi er et godt mål.

Satser digitalt med ny partner

I forbindelse med navneskiftet markerer Clou Design også at Mykkeltveit har fått Pangopoulos med på laget som partner. Hun drev byrået Awchat & Olsen Design i Mumbai og Oslo før hun begynte i Selters i 2015 og ble medeier i fjor. Hun har merkevarebygging i digitale medier som sitt spesialområde.

– Stadig flere av kundene våre etterspør en helhetlig kommunikasjonsstrategi for digitale flater. Dette har vi tatt konsekvensen av, og vi ønsker nå å være tydeligere på rådgivning og gjennomføring av digital kommunikasjon, forteller Pangopoulos. – Å forstå samspillet mellom det fysiske og det digitale, hvordan de forsterker og påvirker hverandre, er allerede et viktig konkurransefortrinn for oss.

Clou jobber med aktører som Norges vassdrags- og energidirektorat, R3 Entreprenør, Oslo kommune, Scanox, Arkitektbedriftene, Oldroyd, Active Brands og Nobels Fredssenter.