Forhåndsfavoritter vant Grand Prix

Cannes Lions: På festivalens siste prisutdeling var det favorittene «Boost Your Voice», «We’re The Superhumans» og «Fearless Girl» som vant de aller ypperste prisene.

85597 c781e original
«Fearless Girl»
85598 137b0 original
«We're the Superhumans»
85600 adff5 original
«Boost Your Voice»

Den fryktløse, mannebastion-utfordrende «Fearless Girl», en jobb gjort på oppdrag fra State Street Global Advisers av McCann New York, har hatt litt av en uke i Cannes Lions: På festivalukens første prisutdeling fikk den hele tre Grand Prix, i PR, Outdoor og Glass.

Lørdag kveld vant den sin fjerde Grand Prix, denne gangen i Titanium. Med det er kampanjen en av de aller mest premierte i Cannes Lions’ historie, kun slått av «Dumb Ways to Die» som skaffet McCann Melbourne fem Grand Prix i 2013, og kun tangert av Harvey Nichols’ «Sorry, I Spent It on Myself» som vant fire Grand Prix i 2014. Alt i alt vant «Fearless Girl» 18 løver under Cannes Lions 2017: fire Grand Prix, 10 gull, tre sølv og én bronse.

«Boost Your Voice» for Boost Mobile, som gjorde om butikkene sine til stemmestasjoner for å gjøre deltakelse i det amerikanske presidentvalget enklere, mottok tidligere i uken Grand Prix i Promo & Activation, og lørdag kveld vant den sin andre Grand Prix i Integrated.

Inhousejobben «We’re the Superhumans» for Channel 4, forhåndsfavoritten som kanskje ikke mottok like mye pris-kjærlighet i løpet av uken som først antatt, fikk sin revansj lørdag kveld da den ble tildelt Grand Prix i Film. Jurypresident Pete Favat (Deutsch) påsto under pressekonferansjen tidligere på dagen at juryens avgjørelse om Grand Prix var «den raskeste i Cannes Lions’ historie»: 10 sekunder.

«We're the Superhumans»

«Fearless Girl»

«Boost Your Voice»