Forhåndsfavoritter vant Grand Prix
Cannes Lions: På festivalens siste prisutdeling var det favorittene «Boost Your Voice», «We’re The Superhumans» og «Fearless Girl» som vant de aller ypperste prisene.
Den fryktløse, mannebastion-utfordrende «Fearless Girl», en jobb gjort på oppdrag fra State Street Global Advisers av McCann New York, har hatt litt av en uke i Cannes Lions: På festivalukens første prisutdeling fikk den hele tre Grand Prix, i PR, Outdoor og Glass.
Lørdag kveld vant den sin fjerde Grand Prix, denne gangen i Titanium. Med det er kampanjen en av de aller mest premierte i Cannes Lions’ historie, kun slått av «Dumb Ways to Die» som skaffet McCann Melbourne fem Grand Prix i 2013, og kun tangert av Harvey Nichols’ «Sorry, I Spent It on Myself» som vant fire Grand Prix i 2014. Alt i alt vant «Fearless Girl» 18 løver under Cannes Lions 2017: fire Grand Prix, 10 gull, tre sølv og én bronse.
«Boost Your Voice» for Boost Mobile, som gjorde om butikkene sine til stemmestasjoner for å gjøre deltakelse i det amerikanske presidentvalget enklere, mottok tidligere i uken Grand Prix i Promo & Activation, og lørdag kveld vant den sin andre Grand Prix i Integrated.
Inhousejobben «We’re the Superhumans» for Channel 4, forhåndsfavoritten som kanskje ikke mottok like mye pris-kjærlighet i løpet av uken som først antatt, fikk sin revansj lørdag kveld da den ble tildelt Grand Prix i Film. Jurypresident Pete Favat (Deutsch) påsto under pressekonferansjen tidligere på dagen at juryens avgjørelse om Grand Prix var «den raskeste i Cannes Lions’ historie»: 10 sekunder.
«We're the Superhumans»
«Fearless Girl»
«Boost Your Voice»