Får byråleder og nye digitale muskler

Naug & Venner er på offensiven med Christian Gottschalk som ny byråleder og forsterket satsning på performance og digitale tjenester.

86686 45c18 original
Christian Gottschalk begynner som byråleder i Naug & Venner fra januar 2018. Foto © Naug & Venner

Christian Gottschalk

kommer fra stillingen som nordeuropeisk merkevaresjef i BMW, der han har hatt mange ulike roller for merker som BMW, MINI, Mercedes-Benz, Peugeot og Volkswagen.

Ifølge partner Thorbjørn Naug falt valget falt på Gottschalk av flere årsaker, tross flere sterke kandidater.

– Lang erfaring fra kundesiden er noe vi i Naug & Venner ser på som en styrke i den videre veksten vi planlegger for byrået, samtidig som han har vært svært delaktig i mange tyngre strategi- og merkevareprosjekter for blant annet Mercedes-Benz, Peugeot og senest BMW. Han har også utstrakt erfaring med å jobbe med forhandlernettverk og retail, der salg er det som gjelder, forteller Naug.

Ifølge byrået har de drevet «sunn butikk med sorte tall» siden oppstarten for tre år siden, og kundeporteføljen består blant annet av Evergood og Ali Kaffe, BMW, Coop, Schibsted Norge, Universitetet i Oslo og TV Norge.

– Spesiell energi

– Fra første dag BMW og Naug & Venner begynte å jobbe sammen for to år siden var det en helt spesiell energi i samarbeidet. Sammen klarte vi på rekordtid å øke både kvalitet og effekt av BMW sin kommunikasjon. Det er en sann glede å jobbe med så solide og kunnskapsrike folk som alltid setter kunden først, og ofte under stort tidspress alltid kommer med kommunikasjonsløsninger som flytter både varer og merkevaren. Så når sjansen nå bød seg for å bli en del av Thorbjørn Naug sin vennegjeng, var det umulig å si nei, sier Christian Gottschalk.

Styreleder Helge Onsum er opptatt av balansen mellom kundenes langsiktige perspektiv og behovet for kortsiktig effekt, og ifølge ham skal byrået nå skape kreative konsepter som i større grad hjelper kundene å nå sine mål på kort og mellomlang sikt.

– All marketing blir mer eller mindre teknologistyrt og dermed også mer målbar. Vi vil derfor fokusere sterkere på måling og analyse av effekt på tvers av kommunikasjonsarenaer, sier Onsum.

– Fundamentet til Naug & Venner står støtt som fjell innen strategi, innsikt og det å skape historier som på kort tid gir langsiktige positive effekter for sterke merkevarer. Min oppgave blir sammen med teamet å bygge videre på dette fundamentet og samtidig forsterke kompetansen innen ny teknologi og performanceverktøy som gjør byråets tjenestetilbud bredere, avslutter Christian Gottschalk.

Ledergruppen i Naug & Venner (f.v.): Kreativ leder Silje Helene Fjeld, partner og AD Thorbjørn Naug, byråleder Christian Gottschalk, partner og rådgiver Morten Kjærnes og styreleder Helge Onsum.