Ruter velger SMFB

Ruter har valgt SMFB som sitt nye reklamebyrå. – Traff oss både i hjertet og hodet.

86824 f4988 original

I løpet av anbudsprosessen, som ble avsluttet i september, leverte byrået på Ruters ambisjoner om å styrke merkevaren og skape økt tillit hos folk.

– SMFB traff oss både i hjertet og hodet med måten de løste oppgaven på. De tok oss stilsikkert og med en trygg hånd inn i nye og spennende territorier. Både debrief og uttak viste innsikt og engasjement som på en god måte reflekterer utviklingen vi ønsker for merkevaren Ruter, sier Yvonne Waage, ansvarlig for markedskommunikasjon i Ruter.

– Sammen med det nye byrået, ønsker Ruter å bidra til at folk blir enda gladere i byen sin. De vil i større grad vise hvor mye de bryr seg, både om byen og folkene som bor og ferdes der.

– Ruter er mer enn bare en leverandør av et kollektivtilbud. De er en samfunnsaktør som har stor betydning for alle som bor i Oslo og Akershus. Dette er en utfordrende rolle, samtidig som den har store muligheter, sier Lasse Polmar, konsulent i SMFB.

I tillegg til å inspirere folk til å ta i bruk kollektivtrafikk på nye og spennende måter, sier Ruter at de ønsker å være en positiv bidragsyter for alle de tusen som hver dag møtes gjennom deres tjenester.

– Det er ingen tvil om at dette er en drømmekunde. Ruter er en levende og dynamisk merkevare som er i konstant kontakt med målgruppen. Vi gleder oss til å være med på å utvikle det potensialet sammen med dem, sier Thomas Askim, en av kreatørene som skal ha ansvar for Ruter.