Melvær&Co til topps i Sterk Reklame
Byrået mottok Grand Prix for identiteten til ølfestivalen «What’s Brewing» da stavangerregionen delte ut de årlige prisene i Sterk Reklame fredag kveld.
Fredag kveld ble Sterk Reklame arrangert i samarbeid med Kreativt Forum på Tou Scene i Stavanger, der gullet i år fordelte seg på åtte byråer og én student. Melvær&Co, Procontra og Hey-Ho Let’s Go vant alle to gull hver, og det var flere gullvinnere i årets konkurranse enn i fjor. Enkelte byråer vant også gull for første gang.
– Veldig kjekt å se, synes vi i Styringsgruppen, forteller Elin Bergsåker Sola, kreatør i Fasett.
Det var Melvær&Co som mottok Grand Prix for identiteten til ølfestivalen «What’s Brewing», en jobb som også mottok gull i både Grafisk Design Identitet og Kampanje.
– Det er utrolig deilig å vite at byrået leverer på det nivået vi ønsker. Vi sendte kun inn bidrag i fire kategorier i år så gleden er stor over å bli premiert i samtlige og til og med hanke inn selveste best in show prisen Grand Prix. Det blir spennende å følge denne jobben videre, nå blir den automatisk sendt videre til Gullblyanten, så får vi se om den har en sjanse i tigerstaden, sier Andreas Melvær, byråleder i Melvær & Co.
Pristdeling og påfølgende fest foregikk på Tou Scene fredag 10. november, ledet an av skuespiller Vegar Hoel for fjerde år på rad.
Alle vinnerjobber samt jurybegrunnelser ser du her.
Medaljene i Sterk Reklame fordelte seg slik:
Melvær & Co: 2 gull + GP, 1 sølv, 2 bronseProcontra: 2 gull, 3 bronse, 2 diplom
Hey-Ho Let’s Go: 2 gull, 2 bronse, 1 diplom
Fasett: 1 gull, 3 sølv, 2 bronse, 1 diplom
Iversen Skogen Reklamebyrå: 1 gull, 1 sølv, 1 diplom
Moxey: 1 gull, 2 bronse
Holt & Paulsen: 1 gull
Dirdals Turbine: 1 gull
Larssen & Amaral: 1 sølv, 2 diplom
Skarpsinn: 1 sølv
DXseven: 1 sølv
Eli Tangen: 1 bronse
Aldente: 2 diplom
I studentklassen gikk gullet til Martine Johansen, sølv til Andrea Furdal Nymoen, bronse til Frank Christian Brambo og diplom til Annelin Müntzer-Høyvik. Samtlige er studenter ved Noroff.