Clear Channel vant avtalen om Oslos lehus

Den internasjonale utendørsaktøren vil med den nye avtalen med Oslo kommune modernisere bybildet med 200 nye lehus.

87830 19115 original
For Osloborgerne betyr avtalen med Clear Channel at de vil få et forbedret tilbud, ifølge Isak Åsbrink, Country Manager i Norge.

Frem til 2030 skal 720 reklameflater fordelt på totalt 500 lehus pryde hovedstaden.

– Lehusene er viktige for folk i hverdagen, særlig når været er rufsete. For Osloborgerne betyr avtalen at de vil få et forbedret tilbud, og ikke minst får man muligheten til å modernisere byens reklameflater, sier Isak Åsbrink, Country Manager, Clear Channel Norge.

Den nye avtalen gir flere lehus, i tillegg til nye systemer som viser sannstidsinformasjon og stoppestedssøyler for det stadig økende antallet kollektivreisende. Avtalen er gjeldende frem til 2030.

– Langsiktig perspektiv

– Vi har et langsiktig perspektiv sammen med Oslo kommune og er glad for å kunne følge opp suksessen vi har hatt med bysykkelordningen ved å bygge nye, moderne lehus som er laget spesielt for Oslo. Det er viktig for oss å gi et godt tilbud til publikum, og vi er veldig takknemlige over den tilliten vi har fått fra Oslo kommune ved å ta hånd om byens utendørsreklame, sier Åsbrink.