Den Stolte Hane velger SMFB

I en satsning på å løfte merkevaren og få plass i forbrukernes hjerter går Den Stolte Hane til SMFB.

88386 e492f original

Den Stolte Hane har valgt SMFB som ny samarbeidspartner. Dermed blir SMFB både mediebyrå, content-byrå og kreativt byrå​ for kyllingleverandøren.

Byrået har fått oppgaven om å gi Den Stolte Hane et merkevareløft, og skal bidra til å skape bevissthet rundt kyllingproduksjonen i det norske markedet.

– Den Stolte Hane er en flott merkevare i en spennende posisjon, og den første aktøren til å innføre «aktive gårder». Det blir ekstra moro kommunikasjonsmessig når vi jobber med hele universet i én prosess, der kommunikasjonen er i kontinuerlig utvikling; fra god innsikt og kreativitet, til spredning og tilbake til ny datadrevet kreativitet. Det gir oss stor fleksibilitet og høy hastighet, sier Kim Herlung, byråleder i SMFB Engine.

Et best mulig kyllingliv

Med familiegårder og kyllingproduksjon på Jæren, er Den Stolte Hane opptatt av at kyllinger skal ha et best mulig liv, som igjen gjør at produktene holder høy kvalitet. Dette er verdier som de skal legge mer vekt på i kommunikasjonen framover.

– Vi tror på en åpen, ærlig og tydelig kommunikasjon, og mener at forbrukerne bør få en bedre innsikt i norsk kyllingproduksjon. Da de har et godt rykte, falt valget vårt på SMFB. Vi gleder oss til vi sammen med dem skal finne en god måte å posisjonere oss i markedet på, sier Anette Møller, markedssjef- og innovasjonssjef i Den Stolte Hane.

Samarbeidet har allerede satt i gang, og sammen viser de blant annet hvor enkelt det er å ta med seg kylling på farta.