Anorak og If vant Årets Gullmikk

Anoraks kampanje for IF bilforsikring har vunnet konkurransen om landets beste radioreklame i 2017, mens Morgenstern og Naug & venner deler prisen Årets radiobyrå. Prisene ble delt ut på Gullblyanten 2017 fredag kveld.

88670 d332e original
Anoraks kampanje for IF bilforsikring vant Gullmikken, konkurransen om landets beste radioreklame i 2017. Med prisen fra P4 og Bauer Media kom en pengepremie på 50.000 kroner.
88671 775ac original
88672 b1477 original
88673 d3c0d original
Morgenstern og Naug & venner på delt førsteplass i den nye Gullmikken-kategorien Årets Byrå. Vinnerene får tur til New York.
88674 e5b9b original
88675 7a66c original

Sølvmikken er en månedlig kåring av de beste radioreklamene i landet, i regi av P4 og Bauer Media, i samarbeid med Kreativt Forum. Den årlige kåringen Gullmikken foregår under Gullblyanten og kårer beste kampanje og beste byrå fra Sølvmikken-året: Årets Gullmikk og Årets radiobyrå.

Jobben som vant Årets Gullmikk fredag kveld er laget for IF bilforsikring. Anorak tok utgangspunkt i kraftuttrykkene bilførere gjerne benytter når potensielt kostbare uhell med bil inntreffer, for så å smette inn budskapet om maksimalt 10 prosent bonustap ved skade på bil hos IF.

Prisen til Anorak ble delt ut av avtroppende juryleder i Sølvmikken, Alexander Gjersøe.

Vinnerspottene hører du i denne saken.

Kampen sto mellom tre bidrag. I tillegg til vinneren var disse nominert: Naug & Venners Ali Kaffe-kampanje «Ny unnskyldning hver dag» og Morgensterns julekampanje for FINN.no.

Naug og Morgenstern til New York

Det ble altså delt førsteplass mellom Morgenstern og Naug & venner i kåringen Årets radiobyrå, som baserer seg på byråenes resultater i Sølvmikken i 2017. Vinnerene får tur til New York.