Anorak og If vant Årets Gullmikk
Anoraks kampanje for IF bilforsikring har vunnet konkurransen om landets beste radioreklame i 2017, mens Morgenstern og Naug & venner deler prisen Årets radiobyrå. Prisene ble delt ut på Gullblyanten 2017 fredag kveld.
Sølvmikken er en månedlig kåring av de beste radioreklamene i landet, i regi av P4 og Bauer Media, i samarbeid med Kreativt Forum. Den årlige kåringen Gullmikken foregår under Gullblyanten og kårer beste kampanje og beste byrå fra Sølvmikken-året: Årets Gullmikk og Årets radiobyrå.
Jobben som vant Årets Gullmikk fredag kveld er laget for IF bilforsikring. Anorak tok utgangspunkt i kraftuttrykkene bilførere gjerne benytter når potensielt kostbare uhell med bil inntreffer, for så å smette inn budskapet om maksimalt 10 prosent bonustap ved skade på bil hos IF.
Prisen til Anorak ble delt ut av avtroppende juryleder i Sølvmikken, Alexander Gjersøe.
Vinnerspottene hører du i denne saken.
Kampen sto mellom tre bidrag. I tillegg til vinneren var disse nominert: Naug & Venners Ali Kaffe-kampanje «Ny unnskyldning hver dag» og Morgensterns julekampanje for FINN.no.
Naug og Morgenstern til New York
Det ble altså delt førsteplass mellom Morgenstern og Naug & venner i kåringen Årets radiobyrå, som baserer seg på byråenes resultater i Sølvmikken i 2017. Vinnerene får tur til New York.