Her er de nominerte i Årets Byrå

35 nominerte byråer konkurrerer i åtte kategorier om å bli Årets Byrå Norge 2018.

89088 ebb14 original
I 2017 var det ANTI som mottok spesialprisen for kreativitet i Årets Byrå. De kom samtidig på andreplass i kategorien Reklamebyråer Mellomstore (25-50 MNOK). Foto © KF

54 norske kommunikasjonsbyråer har blitt vurdert av sine kunder i Årets Byrå-kåringens åtte kategorier, og i dag kom offentliggjøringen av listen som forteller hvilke byråer som er nominert til Årets Byrå Norge 2018. Vinnerne blir avslørt under prisutdelingen i Oslo konserthus den 8. mai.

– Et stort grattis til alle nominerte byråer! Deres kunder har sagt sitt og de er beviselig fornøyd med sine byrårelasjoner, sier Pia Grahn, administrerende direktør for analyseselskapet Regi, som står bak undersøkelsen.

Årets Byrå Norge arrangeres for tredje året på rad. Konkurransedelen består av 13 kriterier der kundene vurderer alt fra kreativitet og strategisk kompetanse til digitale evner, proaktivitet og engasjement.

– Å bygge gode, langsiktige relasjoner mellom oppdragsgivere og byrå, er et viktig og langsiktig arbeid som krever mye av begge parter. Årets Byrå er et viktig verktøy som hjelper byråene å forstå hva kundene synes er avgjørene ved et bra samarbeid, sier Grahn.

Her er de nominerte i Årets Byrå Norge 2018 (byråene listes opp alfabetisk. Byråinntekt i MNOK):

Designbyrå:
Cretalux
FASETT
Northern Beat

Mediebyrå 6-50 MNOK
Mood Communication
PHD
Zenith

Mediebyrå 50+ MNOK
Carat
IUM/BPN
MediaCom
RED Media Consulting
Starcom

PR-byrå
Geelmuyden Kiese
Iteo
PR-operatørene
Släger
WergelandApenes

Reklamebyrå 6-25 MNOK
HK Reklamebyrå
Morgenstern
Naug & Venner

Reklamebyrå 25-50 MNOK
Anorak
ANTI
Empefire
Per Høj
POL
We Are Live

Reklamebyrå 50+ MNOK
Dinamo
Los & Co
McCann Oslo
SMFB
TRY

Åpen klasse*
Idium
NewsLab
RED Performance
Redink
Semway
* Performance og Content

Under prisutdelingen 8. mai blir det i tillegg delt ut spesialpriser innen kreativitet, digital kompetanse, strategi og for Årets Kommunikasjonsbyrå 100+ MNOK.

Årets Byrå gjennomføres i samarbeid med Dagens Næringsliv, ANFO, Kreativt Forum, Mediebyråforeningen og KOMM. Undersøkelsen arrangeres også i Sverige og Finland.

Her får du mer informasjon om prisutdelingen 8. mai.