Seks Wood-blyanter til norske byråer
Prisutdelingen i D&AD foregikk på The Old Truman Brewery i London torsdag kveld. TRY mottok tre blyanter, Creuna to og POL én, samtlige av typen Wood (bronse).
Disse norske jobbene ble premiert med Wood Pencil i D&AD 2018:
«Fail» for Røde Kors av TRY (med Tangrystan) vant tre Wood-blyanter i kategoriene Media (Use of Interaction), Digital Marketing (Social Video) og Direct (Direct Response/Film Advertising).
POL vant en Wood Pencil for AR-appen «The quattro Coaster» for Audi i kategorien for Media (Use of Mobile).
Creuna vant to Wood-blyanter, én for den visuelle identiteten til DOGA i Branding (Logos), og én for pakningsdesignet utviklet for Krone økologisk brygg i Packaging Design.
Det ble også en Wood-blyant på eksil-nordmann Jens Petter Wærnes i Goodby, Silverstein & Partners for filmen «The Neighborhood» for Xfinity.
Det ble til sammen delt ut 488 blyanter typen Wood i årets konkurranse, 156 Graphite (sølv), 74 Yellow (gull) og tre Black Pencils (Grand Prix).
De tre sorte blyantene gikk til:
- «Palau Pledge» av Host /Havas for Palau Legacy Project (Branding)
- «It’s a Tide Ad» av Saatchi & Saatchi NY for Procter & Gamble (Film Advertising)
- «Fearless Girl» av McCann New York for State Street Global Advisors (Outdoor Advertising)
Design and Art Direction (D&AD) er en britisk utdanningsstiftelse som fremmer det beste av det beste innen design og reklame. Se alle årets vinnere her.
Mottok Black Pencil: «It’s a Tide Ad» av Saatchi & Saatchi NY for Procter & Gamble