DOGA-profilen med ny finaleplass

Cannes Lions: Tirsdag morgen ble shortlistene for alt som har med håndverk å gjøre offentliggjort. DOGA-identiteten til Creuna nådde opp til finaleplass som den eneste blant norske bidrag.

89962 90f8d original
En del av uteområdet til Cannes Lions 2018 med Boulevard de la Croisette i bakgrunnen. Foto: Getty Images

Tirsdag ble det offentliggjort lister over finalistene i kategoriene Film Craft, Digital Craft, Industry Craft, Entertainment, Entertainment for Music, Brand Experience & Activation og Creative eCommerce.

På mandag ble den visuelle identiteten til Design og arkitektur Norge (DOGA) nominert i Design-kategorien, og i dag er altså samme jobb videre i Industry Craft i underkategorien Brand & Communications Design. DOGA-profilen har allerede vunnet prestisjetunge priser som Red Dot Award, Gullblyanten, The One Show, ADC 97th Annual Awards, D&AD og Eurobest.

Vinnerne i Design-kategorien blir offentliggjort på prisutdelingen i Cannes i kveld, mens vinnerne i Industry Craft blir annonsert onsdag kveld.

Hittil har syv jobber fra norske byråer havnet i finale. Norske byråer har 165 arbeider i årets konkurranse, en nedgang fra fjorårets 179.