Sølvfisken til Talkmore

TRY og Talkmore vinner årets fjerde Sølvfisk med en varm film fra hockeygarderoben.

89728 5750a original

Talkmores fjerde film på reklamekonseptet «Det koster så lite, men kan bety så mye» er fra hockeygarderoben og forteller historien om han som så gjerne vil, men ikke helt klarer å få seg til å fortelle lagkameratene at han er homo (noe de har skjønt for lenge siden).

Det er Øystein Halvorsen og Karin Lund som er kreativt team hos TRY. Filmen er regissert av Marius Holst og produsert av Hugo Føsker i Fantefilm.

Aprilsølvfisken er den andre Sølvfisken TRY vinner i 2018. Byrået vant også i januar på vegne av Finn.no.

En film som beveger

Juryen gir følgende begrunnelse for vinnersølvfisken i april:

«Månedens Sølvfisk-vinner er en reklamefilm som har beveget både folk flest, bransjefolk og nå også Sølvfisk-juryen. Filmen forteller en varm historie basert på et etterhvert velprøvd konsept, «Det koster så lite, men kan bety så mye». Juryen lar seg spesielt imponere av et glimrende håndverk i alle detaljer. Ide, regi, foto, skuespill og musikk. Alt sitter som et skudd. Gratulerer til Talkmore og TRY.»