Sommerstengt med Maria Aas-Eng

Vi snakker mye og varmt om hvor essensielt det er med kreativitet innen reklame og tilstøtende fagfelt. Men hva slags forhold har du til begrepet på et personlig plan? Vi bruker sommeren til å høre med fagfolk fra alle sider av bordet om hva som gir dem vann på den kreative mølla.

90002 63637 original
CEO i Red, Maria Aas-Eng.
  • Navn: Maria Aas-Eng
  • Stilling: CEO i Red

Heisann Maria! Hva legger du i kreativitet?

– Kreativitet for meg er å tenke nytt, og ikke minst det å tenke litt annerledes. Det kan handle om å skape god kommunikasjon som får oppmerksomhet og som skaper god effekt, men det kan også like gjerne handle om det å tenke annerledes og skape god effekt i driften av byrået du leder.

Kan du huske en gang kreativitet har reddet dagen?

– Jeg vil si mange ganger og ofte...

Hvilken rolle spiller kreativitet i jobben din?

– Det spiller en stor rolle, men aller mest fordi mine kollegaer er utrolig kreative. Jeg kan ikke på noe som helst vis skryte på meg at jeg selv er kreativ. Derimot imponerer gjengen i RED dentsu X meg hver eneste dag, uansett om det handler om mer tradisjonell kommunikasjon eller fordi de for eksempel er svært kreative i bruk av teknologi. Jeg lærer meg noe nytt hver eneste dag!

Hvor kreativ blir sommerferien?

– Jeg er veldig privilegert som har verdens beste reisebyrå – nemlig Even Aas-Eng Travel. Han planlegger og booker alle våre ferier, og med årets sommerferie har han vært litt ekstra kreativ. I begynnelsen av juli reiser vi til USA, nærmere bestemt til Yellowstone i Montana, for å reise rundt i 12 dager på ørretfiske (og ja, jeg fisker også!).

Gi høstsemesteret et løft, Kreativt Forum arrangerer Creativity First 5. september, den viktigste fagdagen innen kreativ kommunikasjon.