KIND vokser i Oslo

Merkevarebyrået KIND har fått med seg Jan Willy Skjølberg som Strategic Brand Consultant i byråets Oslo-avdeling.

90144 73747 original
Jan Willy Skjølberg er ansatt som Strategic Brand Consultant i KIND Oslo. Foto © KIND

KIND jobber med konseptuell merkevarebygging, og selskapet har hovedkontor i Bergen, med avdelinger i Oslo, Stockholm, Aberdeen, Edinburgh og Shanghai. Nå får oslokontoret påfyll i form av Jan Willy Skjølberg som Strategic Brand Consultant.

– Etter nærmere 20 år i «reklamebransjen», både som AD, tekstforfatter, konseptutvikler og rådgiver, føles det nesten som at jeg endelig har kommet hjem, sier Skjølberg.

Han forteller at han var solgt etter en ti minutters prat med KINDs grunnlegger og kreative leder, Tom Emil Olsen.

– KIND tenker, jobber og er organisert på en måte som jeg ofte har savnet profesjonelt. Ikke nok med å ha svært engasjerte, dyktige rådgivere og håndverkere er de også skikkelig bra folk. Med tidvis ukependling mellom Bergen og Oslo gleder jeg meg til å bli bli bedre kjent med mitt andre hjem.

En robust sirkel

Med et styrket Oslo-kontor, og allerede på plass i Edinburgh, i Aberdeen og i Shanghai, blir sirkelen rundt hovedkontoret i Bergen enda sterkere, ifølge Tom Emil Olsen.

– Vi er veldig glade for at Jan Willy hadde lyst til å være med på KINDs videre reise. Hans bredde og erfaring fra kommunikasjonsfaget er unik og han vil styrke oss ytterligere både strategisk og konseptuelt. Samtidig blir vi geografisk tettere på KINDs relasjoner og prosjekter i Oslo. Det er mye spennende på gang der, sier Olsen.

KIND har kunder som Santander (nordisk), Coldwater Prawns of Norway (internasjonalt), Lerøys premium-laksemerkevare Aurora (globalt). Nasjonalt har de kunder som Friele Gruppen, Adams Matkasse og Sparebank 1. I tillegg har byrået utviklet prisvinnende merkevarekonsepter for Bareksten, 7 Fjell Bryggeri, Jacu Coffee Roastery og barneklærprodusenten Badaboom.