Hyper-utbrytere blir FOLKA

I mai sa Trond Petter Sætrang og Jørgen van Santen opp jobben i Hyper for å satse på en usikker tilværelse som byrågründere. Nå er de oppe og står med kommunikasjonsbyrået FOLKA.

– FOLKA spesialiserer seg på pedagogisk innholdsproduksjon av høy kvalitet til konkurransedyktige priser,​ forteller Trond Petter Sætrang

​– Vår ambisjon er å ta kommunikasjonsfaget helt inn til kjernen i bedrifter ved å tilby prima produkter som øker motivasjon og kunnskap, og som bygger kultur og riktige holdninger. Det handler om å skape de beste forutsetningene for kompetanseheving og trening for alle ansatte i organisasjonen.

Hvorfor navnet FOLKA? 

​– Kjernen i en organisasjon er folka som jobber der. For å lykkes trenger du ikke bare de beste folka, de må også utvikles, trenes og motiveres hele tiden. Dette er tid-og ressurskrevende, og det er her vi kommer inn,​ sier med-gründer og daglig leder Jørgen van Santen, og forklarer dermed både navnet og forretingsidéen.

Opplæringsprogram for Holdbart

Både Sætrang og van Santen kommer fra Hyper, sistnevnte har i tillegg erfaring fra Dinamo og DDB, og begge har jobbet med store merkevarer. En av byråets første kunder er dagligvarekjeden Holdbart, og ​sammen skal de utvikle et komplett opplæringsprogram for alle ansatte med SAAS-løsningen Motimate.

– Vi er foreløpig to ansatte med et stort nettverk av tekstforfattere, filmfolk, animatører, designere og spillutviklere. I oppstarten er denne modellen perfekt, men på sikt skal vi ansette flere FOLK, sier van Santen.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.