Kind er Santanders nye branding-byrå i Norge

De har 133 millioner kunder i over 20 land. De har mer enn 200.000 ansatte verden over. De er en av Europas største banker og en av verdens største finansgrupper. Kind har inngått partnerskap med Santander i Norge, og er bankens nye strategisk partner for merkevarebygging.

Santander er en av Europas største banker og en av verdens største finansgrupper. Siden grunnlaget i Spania i 1857 har Banco Santander etablert seg som en av de største bankorganisasjonene i verden. Kind har jobbet i det stille med Santander i nesten et år allerede, og har utviklet bankens nye holistiske kommunikasjonsstrategi, som er forankret både i Norge og i Norden.

– Overgår det aller meste

– Santander har mer enn 160 års solid historie. Her i Norden har vi drevet utlån siden krigen. Vi har et langsiktig perspektiv på alt vi gjør, også i byggingen av brandet vårt. Santander er nå markedsledende innen bil- og salgsfinansiering i Norden. Skal vi holde den posisjonen, er vi avhengige av å samarbeide med de beste partnerne. Kind leverer en kombinasjon av kompetanse, kundeinnsikt og lidenskap som overgår det aller meste på byråsiden. Resultatene vi skaper sammen overgår de høye forventningene vi hadde, sier Knut Øvernes, leder for Santander i Norge.

– Vi er veldig stolte over å ha blitt vist denne tilliten fra ledergruppen i Santander. Å forvalte et så sterkt globalt brand, er en stor ære, sier Daglig leder i Kind, Tom Emil Olsen.

– Vi snakker ikke bare om en stor institusjon i finans-verdenen, men også en av verdens mest markante merkevarer. Santander er på Forbes sin topp 100 liste over de mest verdifulle merkevarene i verden, godt plassert over ikoner som Lego, Adidas og Heineken. Dette sier alt om posisjonen Santander har globalt. Kind sin jobb vil være å styrke merkevaren til banken i Norge, avslutter Olsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.