Obs velger SMFB som nytt reklamebyrå

Etter en omfattende byråkonkurranse har Obs valgt SMFB som sitt nye byrå.

91576 65a23 original
Fra venstre: Stig Bjølbakk, Lars Tendal (kjededirektør Obs), Stine Langehaug, Kristian Schøning-Kristiansen, Aud Lundstad (markedsdirektør Coop Norge), Cecilie Aurstad, Kjersti Kristiansen og Stine Nygård Sjølie (markedssjef Obs).

Byrået tar med det over ansvaret for kommunikasjonen til Obs' 31 hypermarkeder over hele landet.

– Vi lette etter et byrå som virkelig forstår retail og utfordringene vi står ovenfor hver dag. SMFB viste oss både god innsikt og engasjement for oppgaven, samt et konsept vi har stor tro på for fremtiden, sier markedssjef Stine Nygård Sjølie i Obs.

– SMFB hadde en analytisk og strukturert tilnærming i sin løsningsforståelse, som vi føler gir oss en robust strategiplatform for årene som kommer. I tillegg leverte de langt over forventet gjennom hele konkurransen, da var det liten tvil om valget, skyter kjededirektør Lars Tendal inn.

Skryter av byråkonkurransen

– Vi må berømme Obs for å ha gjennomført en meget proff og ikke minst effektiv byråkonkurranse. En tydelig brief og klare retningslinjer gjorde oppgaven både morsom og inspirerende for oss, sier daglig leder Stine Langehaug i SMFB Factory.

Hun forteller at byrået gleder seg til å ta fatt på oppgaven.

– I tillegg til å være både proffe og hyggelige, elsker de retail, akkurat som oss. En perfekt match.

Har mye av det meste

Til tross for at Obs har færre varehus enn mange av dagligvarekonkurrentene, er de en betydelig aktør. I 2017 omsatte de for over ni milliarder.

– Vi har det meste, og vi har mye av det. Selv om vi ikke dukker opp på VGs matvarebørs, vet vi at vi er høyst konkurransedyktige på pris. Vi har i tillegg det vi anser som store fordeler både når det gjelder utvalg, størrelse og handleopplevelse. Og det er denne unike opplevelsen SMFB nå skal hjelpe oss med å formidle, sier Sjølie.

– Det finnes ikke noe bedre enn å ønske en ny kunde velkommen til SMFB. Ikke bare en ny kunde, men det at SMFB er tilbake i dagligvare pluss-segmentet. Obs er, som Stine Nygård Sjølie sier, så mye mer enn en vanlig dagligvarebutikk. Bredden i utvalg, størrelsen på butikkene, og de høyst konkurransedyktige prisene gir uante muligheter til å lage god og tydelig reklame. Dette ser vi fram og gleder oss til, sier byråleder Kristian Schøning-Kristiansen i SMFB.