Vant Grand Prix med hockey-stunt

Best i vest: Det var jevnt i toppen under prisutdelingen av Sterk Reklame i Stavanger forrige fredag, med hele seks gullvinnere, fire av dem med to gull hver. Den mest høythengende prisen gikk til nyetableringen Holt & Paulsen og deres lys-stunt under en hockeykamp med Oilers.

91332 47300 original
Gull i Event og Grand Prix for hele sulamitten gikk til det ganske ferske reklamebyrået Holt & Paulsen for E-tech.
91333 bdc80 original
Gull i Film/Motion gikk til Fasett med «Den tilfeldige rådgiveren» for VB.
91334 f7d38 original
Gullet i Grafisk design, digitale flater ble vunnet av Larssen & Amaral.
91335 b72be original
Larssen & Amaral vant også gull i Grafisk design identitet med «Espen Andersen visuell Identitet«.
91336 e8c75 original
Gullet i Grafisk design, print ble vunnet av Eli Tangen med «Sesongpogram 18/19» for Stavanger Symfoniorkester
91337 aa9f8 original
Gullet i Kampanje gikk også til Eli Tangen, denne gangen med «Sesongkort» for Stavanger Symfoniorkester.
91338 10630 original
Gullet i Print ble vunnet av Skarpsinn med «Brannmann i taket» for Haugaland kraft.
91339 f2309 original
Gullet i Sosiale medier gikk til Procontra med «Takk for engasjementet» for Aftenbladet.
91340 ed478 original
I etterkant av prisutdelingen ble det fest.

Sterk Reklame kårer det beste av reklame og design i Rogaland, og prisen ble delt ut på Tou Scene i Stavanger forrige fredag. De seks gullvinnerne er Fasett, Larssen & Amaral, grafisk designer Eli Tangen, Procontra, Holt & Paulsen og Skarpsinn, de fire første med to gull hver.

Det ble også flust av priser fordelt mellom Melvær & Co, Aldente, Apriil, Hey-Ho Let’s Go, Iversen Skogen Reklamebyrå, Moxey, Dirdals Turbine og Vinterfilm.

Årets studenvinner er Tina Nguyen fra Noroff Fagskole.

Se alle vinnerarbeidene her.

– Virkelig en anerkjennelse

Grand Prix velges ut blant gullvinnerne i konkurransen, og årets pris gikk til det ganske nyetablerte reklamebyrået Holt & Paulsen (2016) for E-tech elektroinstallasjon, som kun hadde syv sekunder på å formidle sitt budskap på stadion før kampen.

– Det var mange fine bidrag, så det er virkelig en anerkjennelse å motta Grand Prix, sier Art Director Veslemøy Holt, som har bakgrunn fra blant annet Kitchen, Saatchi & Saatchi og Høyskolen Kristiana

Holt & Paulsen-kollega Tord F Paulsen forklarer idéen:

– I stedet for å prøve å presse inn en til reklame som publikum skal få med seg, så jobber vi heller med det som skjer på banen. Ved å flytte spotten noen sekunder så kommer den akkurat når lyset i hallen skrus på til kamp. Den blir dermed en naturlig del av oppbyggningen til kampen og ikke et inntrengende element. Og budskapet er enkelt og humoristisk: E-tech sponser lyset! Det passer perfekt inn i settingen og perfekt inn i virksomheten. Den spiller og på Oilers’ evne til å finne en sponsor til det aller meste, forteller han

I tillegg til Grand Prix og Gull for E-tech mottok også Holt & Paulsen bronse i kategorien Annet og diplom i Digital Design.

Her ser du Grand Prix-jobben:

Her kan du se gullet i Film/Motion-kategorien, «Den tilfeldige rådgiveren» av Fasett.