Harpers-gull til Bareksten gin

Kind vinner gullmedalje for design og branding av verdens mest premierte gin: Bareksten Botanical Gin.

I løpet av det siste året har Bareksten Botanical Gin blitt verdens mest prisvinnende gin. Ikke bare med hensyn til smak, men også for design og branding. Nå har Kinds prisvinnende arbeid rundt strategi, design og branding vunnet enda en ny pris: Gull for «Best Established Brand» av Harpers Design Awards.

– Det er smalt i toppen i det internasjonale markedet for brennevin. Det finnes utallige, dyktige designere, ytterst dedikerte destilitører og ikke minst veldig lange tradisjoner. Å hevde seg i dette selskapet er vi veldig stolte av, sier CEO og kreativ leder Tom Emil Olsen i Kind. 

Utdrag fra juryens begynnelse:

«Noted for its really strong imagery and striking looks, this combined cues of quality, mystery, craft and exclusivity in the one, dark, brooding and somewhat cultish packaging. It was agreed that this met the brief very well indeed, creating a gin bottle that clearly stands out from the crowd, while suggesting a spirit that draws on its Scandinavian roots and natural northern habitat.

A great bottle, incredible imagery, really strong, cult but friendly, with lasting impact».

Dette ble sagt av jurymedlem Duncan Watts, og skal ifølge Harpers gjenspeile juryens dom.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.