Seks norske i NY Festivals-jury
Paul Little, Ida Fjeldbraaten, Jonas Grønnern, Janne Brenda Lysø, Tone Humblen og Martine Flatlie har jurytjeneste i årets New York Festivals.
New York Festivals benytter jurymedlemmer fra kvalitetsbyråer rundt i hele verden, og hele seks av dem kommer fra norske byråer: kreativ leder Paul Little i JCP, kreativ leder Janne Brenda Lysø i POL, tekstforfatter Ida Fjeldbraaten og art director Tone Humblen fra Hausmann, tekstforfatter Jonas Grønnern i TRY, samt kreativ leder Martine Flatlie i Naug.
Årets jurymedlemmer er anbefalt av fjorårets jurypanel, kreative ledere fra hele verden, og tidligere vinnere av NY Festivals’ Advertising Awards.
– NYF er en av de store festivalene og juryeringen er med på å gi en oversikt over hva som rører seg av nye arbeider der ute, så dette blir gøy, forteller Lysø i POL.
– Å bli invitert inn i juryen er en hyllest til JCP og den fremgangen som har blitt gjort kreativt. Jeg gleder meg til å se og bedømme noen av verdens beste arbeider. Å vinne eller være blant de nominerte byråene er et bevis på kvalitet, lidenskap og kreativitet, sier Little.
Halve kreatørstaben er med
Humblen og Fjeldbraaten i Hausmann mener juryplassen henger høyt, og de er veldig fornøyde med at halvparten av den kreative staben i byrået er invitert med.
– Det er alltid veldig inspirerende å sitte juryer, og kanskje spesielt i internasjonale konkurranser. Man «tvinges» til å bli kjent med jobber fra hele verden, og får et godt overblikk over trender i bransjen og hvilke jobber som skal skinne i løpet av det kommende året, sier de.
– Inspireres til å lage enda bedre jobber
Flatlie i Naug gleder seg til å delta.
– Jeg synes en lærer mye av å reflektere over andres arbeider, og inspireres til å lage enda bedre jobber selv, forteller hun.
Etter juryarbeidet vil de nominerte arbeidene deretter bli vurdert av en Executive Jury som skal velge ut vinnere i de ulike kategoriene.