Alexander Reklamebyrå vant Tett På

En reklamekampanje for MIX gikk av med seieren i Amedias reklamekonkurransen for lokale medier.

92137 f884a original
Konsulent Marius Wold og kreativ leder Ying Hau er del av vinnerteamet fra Alexander Reklamebyrå.
92143 8c7b7 original

Med en reklamekampanje for MIX stikker Alexander Reklamebyrå av med seieren for tredje tertial i Amedias reklamekonkurranse for lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner, og i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Se tidligere vinnerbidrag her og her

Med en målsetning om å fremme de lokale MIX-butikkene, kjøpmennene og den berømte MIX cheeseburgeren, ble det produsert om lag 100 lokale kampanjer hvor hver enkelt MIX-butikk var avsender. Kampanjen besto av flere elementer basert på innsikten om at den nåværende presidenten i USA spiser cheeseburger hver dag kl 18.30. I tillegg til lokale kampanjer var reklamefilmer på Facebook og YouTube en del av mediemixen.

Nasjonal kampanje føles lokal

– Utrolig hyggelig å bli nominert og ikke minst å vinne siste tertial, sier konsulent Marius Wold i Alexander Reklamebyrå.

– Å se hvordan samspillet mellom digitale og tradisjonelle kanaler har fungert har vært lærerikt, og har gitt oss økt innsikt i hvordan vi optimalt kan forankre gode lokale kampanjer, sier kreativ leder Ying Hau.

– Vi vil også takke alle kjøpmennene i MIX som ønsket å bli med. Vi lagde jo tross alt en kampanje som skulle få en av verdens mektigste personer til å komme til hjembygda for å prøve en lokal MIX cheeseburger, sier Wold.

I juryens begrunnelse står det følgende: Ved hjelp av 100 kjøpmenn fikk MIX skreddersydd 100 kampanjer for 100 forskjellige MIX-butikker. En fin og effektiv måte å få en nasjonal kampanje til føles lokal.

Vinnerkampanjen var å finne i Amedia Markeds lokale aviser, YouTube, Facebook og Instagram. Bak vinnerkampanjen fra tredje tertial står kreativ leder Ying Hau, AD Line Aas, tekstforfatter Jeppe Christoffersen og konsulent Marius Wold.

Deles ut på Gullblyanten

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både for print og digitalt. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

Vinnerteamet av 2018 premieres med en tur til New York og ad:tech konferansen i 2019.

Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 1. mars 2019.