Dreams til NORD DDB

Det svenske selskapet Dreams har nylig avsluttet sin pitch for valg av reklamebyrå, og valget falt på NORD DDB.

Dreams er i dag mest kjent som en spare-app som orienterer seg i samme marked som Spare fra DNB, Vipps, med flere. Hittil regner de seg som en suksess i det norske markedet, med 130.000 nedlastninger på et år. Selskapet har nå hentet inn mer kapital, og er i siste emisjon priset til 550 millioner kroner. I konkurranse med fire andre byråer var det Nord DDB som trakk det lengste strået og vant kontoen.

– Hittil har vi gjort alle kampanjer in-house. NORD DDB blir vårt første reklamebyrå, og vi gleder oss til å bygge opp Dreams sammen og vise nordmenn at sparing kan være både enkelt og gøy, forteller daglig leder Øystein Høie i Dreams Norge.

Skal konkurrere med de store

– Vi har store ambisjoner i Norge. En av tolv unge nordmenn har allerede lastet ned Dreams, nå starter jobben med å bygge en merkevare som kan konkurrere med de store bankene, og til det trenger vi hjelp av de beste, fortsetter han.

– Dreams er i stadig endring. På ett år har vi gått fra 20 til 50 ansatte og omorganisert oss mange ganger. Vi må ha et smidig byrå, som løpende kan tilpasse seg til våre behov og levere raskt. Vi falt umiddelbart for NORD DDB, som deler vårt syn på hvordan et moderne byrå-samarbeid skal se ut. De har også en veldig god strategisk forståelse av det norske markedet, avslutter Høie.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.