PR-team til Cannes

Siv Martine Nyborg og Karen Brynildsen fra Gambit H+K vant den norske Cannes Young Lions-konkurransen for unge PR-folk, og skal delta i Cannes Young Lions PR i sommer.

92915 a2ca2 original
Vinnerne av årets norske Cannes Young Lions PR, Siv Martine Nyborg (t.v.) og Karen Brynildsen, med administrerende direktør Håkon Haugli i Abelia. (Foto: Abelia)

To unge talenter fra Gambit H+K er offentliggjort som vinnere av den norske Cannes Young Lions-konkurransen. En enstemmig jury mente at Siv Martine Nyborg og Karen Brynildsen leverte et glimrende kreativt konsept. I juni reiser de til Cannes for å forsvare Norges ære.

Det var to glade vinnere som mottok gratulasjoner og blomster hos Abelia på mandag.

– Vi hadde så enormt lyst til å reise til Cannes for å konkurrere med de beste i verden. Vi la stort press på oss selv, så det er utrolig gøy at vi lykkes, sier Nyborg og Brynildsen.

Duoen har store ambisjoner også for den internasjonale konkurransen.

– Vår teamleder Scott Allan har tidligere tatt sølv i Cannes, og vi kan ikke være dårligere enn sjefen. Vi går for gull, sier Brynildsen.

Oppdragsgiver i årets konkurranse var UNICEF, og briefen handlet om å bygge kjennskap til verdens barnedag og barns rettigheter.

– Vinnerteamet svarte lekent og kreativt på en relativt åpen brief. Det var ingen tvil om at teamet fant frem sitt indre barn - for konseptet er rett og slett en genial idé for hvordan man med glimt i øyet og et begrenset budsjett kan løfte frem UNICEF Norge og barns rettigheter den 20. november på verdens barnedag, sier kommunikasjonsrådgiver Atle Syversen i UNICEF Norge.

– Stadig viktigere for norsk næringsliv

Vinnerne mottok blomster og gratulasjoner fra administrerende direktør Håkon Haugli i Abelia.

– Det er gledelig at det satses på unge talenter i kommunikasjonsbransjen. Kreativitet, samfunnsforståelse og kunnskap blir stadig viktigere for norsk næringsliv og fremtidens verdiskaping, sier Haugli.

Fem team deltok i finalen i år. Juryen bestod av Atle Syversen (UNICEF), Hanne Stabell (PR-operatørene), Runar Wiksnes (GK), Hege Bergsvenkerud Sørli (CAPA) og Simen Johannessen (Gambit H+K, juryleder).

– Alle teamene presenterte gjennomarbeidede konsepter basert på solid innsikt, gode ideer og spennende kreative grep. Det var likevel en enstemmig jury som kåret Siv Martine Nyborg og Karen Brynildsen til årets vinnere. Vi ønsker masse lykke til i Cannes, sier juryleder Simen Johannessen, som til daglig er seniorrådgiver i Gambit H+K.

Den internasjonale Young Lions PR-konkurransen holdes i Cannes 18.-19. juni.