Nær to millioner har sett Vipps-kampanje
Over 1,8 millioner har sett Vipps-kampanjen «Vipps et lyspunkt» og 12.500 har donert så langt.
Siden mars har Vipps, Stiftelsen Petter Uteligger og hjertevarme nordmenn skapt lyspunkter for mennesker i rusmiljøet med kampanjen «Vipps et lyspunkt».Det være seg en hårklipp, en middag, en tur på kino eller et velfylt påskeegg. Små lyspunkt kan utgjøre en enorm forskjell i hverdagen til mennesker med rusrelaterte utfordringer.
– Det er helt fantastisk. «Vipps et lyspunkt» viser at det ikke skal så mye til for å skape positive opplevelser i hverdagen til folk, forteller kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps.
Videoene har ikke bare nådd frem til befolkingen, de har også nådd inn. Hittil har over 12.500 donert for å gi bort hårklipper, matbiter, et pust i bakken, mens 1700 har delt filmene og 49.000 har støttet med liker og hjerter.
– Dette er et utrolig godt initiativ, alle trenger et lyspunkt i hverdagen. Stort som smått. Om vi kan bistå med å forenkle måten vi donerer til gode formål som dette, så er det et enkelt valg for oss, avslutter kommunikasjonssjefen.
I tråd med at Vipps ønsker å bidra til å gjøre livet enklere for folk flest, er hele selskapet glad for å få muligheten til å gjøre det enklere å gi en oppmerksomhet til folk som er berørt av rus. Alle donasjoner går direkte til Stiftelsen Petter Uteligger.
Innholdet er produsert av produksjonsselskapet Plan B.
Hvis du ønsker å vippse et lyspunkt til Stiftelsen Petter Uteligger: VIPPS 04000.
«Vipps et lyspunkt» fra Bergen.