Nær to millioner har sett Vipps-kampanje

Over 1,8 millioner har sett Vipps-kampanjen «Vipps et lyspunkt» og 12.500 har donert så langt.

93422 cee90 original
«Vipps et lyspunkt» fra Bergen.

Siden mars har Vipps, Stiftelsen Petter Uteligger og hjertevarme nordmenn skapt lyspunkter for mennesker i rusmiljøet med kampanjen «Vipps et lyspunkt».Det være seg en hårklipp, en middag, en tur på kino eller et velfylt påskeegg. Små lyspunkt kan utgjøre en enorm forskjell i hverdagen til mennesker med rusrelaterte utfordringer.

– Det er helt fantastisk. «Vipps et lyspunkt» viser at det ikke skal så mye til for å skape positive opplevelser i hverdagen til folk, forteller kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps.

Videoene har ikke bare nådd frem til befolkingen, de har også nådd inn. Hittil har over 12.500 donert for å gi bort hårklipper, matbiter, et pust i bakken, mens 1700 har delt filmene og 49.000 har støttet med liker og hjerter.

– Dette er et utrolig godt initiativ, alle trenger et lyspunkt i hverdagen. Stort som smått. Om vi kan bistå med å forenkle måten vi donerer til gode formål som dette, så er det et enkelt valg for oss, avslutter kommunikasjonssjefen.

I tråd med at Vipps ønsker å bidra til å gjøre livet enklere for folk flest, er hele selskapet glad for å få muligheten til å gjøre det enklere å gi en oppmerksomhet til folk som er berørt av rus. Alle donasjoner går direkte til Stiftelsen Petter Uteligger.

Innholdet er produsert av produksjonsselskapet Plan B.

Hvis du ønsker å vippse et lyspunkt til Stiftelsen Petter Uteligger: VIPPS 04000.

«Vipps et lyspunkt» fra Bergen.