Mercedes-Benz velger Ernö

Ernö tar over reklamekontoen til Mercedes-Benz etter et åpent anbud der over 20 byråer deltok.

Etter en grundig prosess med seks av de 20 byråene som deltok, ble tre kandidater med inn i finalerunden, som Ernö til slutt gikk seirende ut av. 

– Etter lang tid hos Futatsu ønsket vi å gjøre en grundig sondering i bransjen, og samtidig vurdere de behov vi har fremover opp mot et bredt lag av tilbydere og byråsammensetninger. Det er ingen dramatikk knyttet til dette, sier markedsdirektør Øivind Klev i Mercedes-Benz Norge.

Ernö tar over reklamekontoen i en situasjon hvor merkevaren Mercedes-Benz scorer høyere enn noensinne, både i eksterne og interne målinger. 

– Vi er svært fornøyde med den jobben Futatsu har gjort for oss, og vil takke for samarbeidet vi har hatt gjennom 12 år. De har vært en viktig støttespiller for oss og en sentral bidragsyter i arbeidet med å løfte merkevaren til den posisjonen vi har i Norge, fortsetter Klev.

Rigges for fremtiden

Mercedes-Benz har store planer i tiden fremover. En av de viktigste satsningene blir etableringen av EQ, en ny plattform for elektrisk mobilitet. Dette er et langsiktig arbeid, på tvers av personbil og nyttekjøretøy, som skal rigge merkevaren for fremtiden. 

– Vi opererer i en bransje som opplever store endringer om dagen, noe Ernö viste solid innsikt i. For oss har det vært svært viktig at vårt nye reklamebyrå også evner å jobbe tett på mediebransjen i tillegg til det rent reklamefaglige, fortsetter Klev. 

– Ernö stod tydelig ut blant alle byråene med entusiasme og overskudd, samtidig som de leverte bunnsolid både strategisk og kreativt. Det var helt tydelig at bil generelt og Mercedes-Benz spesielt, var noe de virkelig ønsket å jobbe med, tilføyer markedssmef Andreas Hauger i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy. 

Bilsavn

At det er stor entusiasme rundt å skulle forvalte merkevaren Mercedes-Benz, bekreftes av daglig leder Stian Giskeødegård i Ernö.

– Vi er selvsagt utrolig glade og stolte over å bli valgt som Mercedes-Benz´ reklamebyrå i Norge. Dette er en av verdens sterkeste merkevarer, og en kategori vi har savnet å jobbe med de siste årene, sier Giskeødegård. 

– Vi setter ekstra stor pris på at Mercedes-Benz har lagt merke til de investeringene vi har gjort i digital- og mediekompetanse. Dette skal vi ta med oss inn i arbeidet, sammen med den sterke kreative kulturen i Ernö og engasjementet vi har for jobben vår. Vi er ydmyke for tilliten som er gitt oss, og er klare til å brette opp ermene, avslutter Giskeødegård. 

Reklamebyråkontrakten omfatter både Mercedes-Benz personbil og Mercedes-Benz nyttekjøretøy.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.