Skal plassere Varsity Headwear på enda flere hoder

Etter en større pitchrunde med flere av de mest profilerte PR-byråene i landet, har Varsity Headwear valgt JCP PR & Advertising som sin nye byråpartner.

93643 ad3b1 original
Fra venstre: Kari Ligaard, Jannicke Josefsson-Ruud, Salima Breie Jobarteh, Sebastian Adams (Varsity), Alexander Adams (Varsity), Frederik Horn, Sebastian Rajendram og Birgitte Christensen.

Brødene Sebastian og Alexander Adams fra Oslo har hatt en livslang pasjon for kvalitetshodeplagg. De lette lenge etter den perfekte capsen før de tok saken i egne hender og bestemte seg for å lage den selv. Det var i 2013, og i 2019 er de på god vei mot å bli en norsk suksesshistorie, også i utlandet. Selv om merket er godt etablert i Norge, er målet nå å få vekst i nye målgrupper samt å øke salget i utlandet. Dette var grunnlaget for en byrårunde som Varsity gjennomførte i februar og der JCP PR & Advertising gikk seirende ut av konkurransen.

Målgruppeinnsikten var avgjørende

Da Varsity utlyste sin byråkonkurranse, var de ute etter et byråmiljø som kunne utfordre dem og bli en del av teamet.

– Varsity er godt etablert i Norge og har en stor fanbase av fantastiske og lojale kunder, men som et merke med store ambisjoner kan vi ikke stå stille, men må stadig prøve å nå nye grupper. Dette var et av premissene vi ønsket å utfordre norsk byråbransje og i JCP fant vi et team som forsto oss godt. Deres måte å angripe innsikt på og vise oss nye, potensielle målgrupper, var en av grunnene til at valget falt på dem. Vi gleder oss til å se hva vi kan få til sammen, sier medgründer og Marketing ansvarlig i Varsity Headwear, Alexander S. Adams.

Sammen om satsingen

Varsity er ikke redd for å satse, noe som blant annet har resultert i en pop-up shop i franske St.Tropez i sommersesongen. De har store ambisjoner om å øke nettsalget fra utlandet, noe som også var en del av byråkonkurransen.

– I tillegg til vedlikehold av eksisterende, og vekst i nye kundegrupper i Norge, ser vi helt klart til utlandet og drømmer om eksplosiv vekst i vår nettbutikk fra andre land. Vi ønsker oss derfor en byråpartner med forståelse for dette og der vi kan jobbe sammen om å få de resultatene vi ønsker. Det har vi tro på at vi får med JCP, selv om det selvfølgelig er tidlig å si nå i starten av samarbeidet, avslutter Adams.

Bred fashion-kompetanse

– Vi er utrolig imponert over Varsity og hva de har fått til. De er kompromissløse når det gjelder kvalitet, har hårete mål og kort vei til beslutningene og det er utrolig spennende å få muligheten til å jobbe med en slik merkevare. I den siste tiden har vi også styrket vår kompetanse innen mote og livsstilssegmentet med nyansatte Salima Breie Jobarteh på laget. Hun er utdannet innen Fashion PR fra London og har jobbet som stylist både i New York og Oslo, så Varsity får et team hos oss med bred kompetanse innen mote. Nå starter arbeidet og vi gleder oss veldig til å se hva vi kan få til sammen, sier Jannicke Josefsson-Ruud, Account Director i JCP PR & Advertising.