Slettvoll og Bleed med stor digitalsatsning

Den suksessrike norske møbelprodusenten Slettvoll skal lansere nettbutikk og styrke seg digitalt. Målet er å gjenskape den unike kundeservicen som selskapet er kjent for, på tvers av digitale flater og fysiske butikker. Bleed er valgt som partner på strategi og design.

93642 e2640 original
Fra venstre: Camilla Torp Iki, Madeleine Skjelland Eriksen, Linda Johansen, Kjell Reenskaug og Liv Norun Moe. Foto © Bleed

– Bleed har en integrert tilnærming til strategi, kundereiser og design. I tillegg har de lang erfaring med å skape unike brukeropplevelser for merkevarer, både i og utenfor Norge. Dermed var de et naturlig valg som partner for oss, sier merkevaresjef Liv Norun Moe i Slettvoll.

I dag har Slettvoll 18 butikker i Sverige og Norge. Selskapet designer og produserer eksklusive møbler og interiørvarer på Stranda i Møre og Romsdal. Slettvolls kombinasjon av design, service og kvalitet har gitt selskapet en sterk posisjon blant kresne, interiørinteresserte svensker og nordmenn. Det er denne x-faktoren som nå skal gjenskapes og forsterkes ved hjelp av digitale flater.

– Slettvoll har skapt en lønnsom merkevare med produksjon i Norge, hvilket både er unikt og imponerende. Å få lov til å hjelpe selskapet med å forsterke suksessoppskriften på tvers av digitale flater og de fysiske butikkene, er en drømmejobb for oss som jobber med kundeopplevelser, interaksjon og merkevarer, sier Kjell Reenskaug, som er partner og kreativ leder for tjeneste- og interaksjonsdesign i Bleed.

Om Slettvoll og Bleed

Slettvoll har siden 1951 produsert møbler og interiørartikler på Stranda i Møre og Romsdal. Selskapet designer og produserer møbler og interiørvarer, som selges eksklusivt gjennom egne forhandlere i Sverige og Norge. Slettvoll har omlag 90 ansatte og omsatte i 2017 for 200 millioner kroner.

Bleed er et uavhengig designbyrå med studioer i Oslo og Wien, som leverer tjenester innen merkevarestrategi, interaksjons- og tjenestedesign samt visuelt design. Byrået er blant de mest prisvinnende i Norden og har jevnlig figurert på lister over verdens mest anerkjente designstudioer. Bleed har 18 ansatte og omsatte i 2017 for 23 millioner kroner.