Clio-heder til Creuna og Westerdals

Creunas visuelle identitet for Oslo endte opp med shortlistplassering i prestisjetunge Clio, mens TRY-teamet Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik vant bronse i studentkategorien.

94247 a4dc3 original

Creunas Oslo-profil ble nylig shortlistet i Clio som eneste norske jobb i årets konkurranse, og etter at vinnerne nå er offentliggjort, er det klart at jobben endte opp med shortlistplassering. Oslo-identiteten ble for øvrig nylig premiert med Best of the Best i Red Dot Awards, en av verdens mest høythengende designpriser.

Kreativ løsning på USAs våpenproblem

Studentjobben «Curiosity Kills» for IKEA av westerdølene Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland (nå team i TRY) vant bronse i studentkategorien i Clio. Samme jobb vant gull i studentkategorien i Gullblyanten 2018, der teamet endte opp med hederstittelen Årets Student. «Curiosity Kills» har bakgrunn i et initiativ fra One Club og MullenLowe for å bekjempe våpenvold-problemene i USA, der Sandvik og Vaaland endte opp som et av ti vinnerteam.

«Burger King 2020» for Burger King, av Westerdølene Hanna Hereid Ringheim og Caroline Macri (nå frilansere i Caroline & Hanna) fikk shortlistplassering i samme kategori.

Begge de to unge teamene var for øvrig hyppige deltakere i og vinnere av konkurransene som ble laget i forbindelse med podkasten «Arbeidstittel».