MVM og Budweiser feirer Qixi

Illustratør og designer Magnus Voll Mathiassen var nylig aktuell med inkluderingskampanjen «All Love is Love» for Budweiser i det kinesiske markedet.

94335 e7e5d original
94337 81446 original
94338 45dd0 original
94339 8ca74 original
94340 bd0de original
94341 d5ebf original
94342 fd2c8 original

Nylig feiret Budweiser «Qixi», som er Kinas versjon av valentinsdagen, med en inkluderingskampanje kalt «All love is love», for å vise at kjærlighet er grenseløs. Kampanjen bestod av en kortfilm, en happening i Shanghai og limited edition-utgaver av Budweisers flasker. Den norske illustratøren og designeren Magnus Voll Mathiassen fikk oppdraget med formgivingen av flaskenes visuelle uttrykk.

– Budweiser i Kina ønsket å vise at kjærlighet kommer i mange former og at man selv skal sette sine egne grenser. Disse flaskene viser fire ulike personer, kyssende. Setter man de mot hverandre, så får man kanskje et heterofilt par, eller man kan få to kvinner eller to menn som kysser. Det er kanskje ikke en så progressiv idé i Norge, men jeg synes det er flott at det frontes i Kina, sier Magnus Voll Mathiassen.

Kampanjen, som ble lansert i juli 2019, har fått stor spredning på kinesiske Weibo, motstykket til Twitter.