OBOS til Anorak

Etter hard konkurranse mellom flere norske byråer, er det avgjort at Anorak velges av den norske boliggiganten, som nå satser utover landegrensene.

94709 418a2 original
Bak: Simen Hanssen, Stein Simonsen, Øistein Markus Holm, Jens Petter Aarhus, Pernille Helness og Hallvard Fjeldbraaten. Foran: Louise Marie Pedersen, Janne Espevalen, Kirsten Solset, Kjetil Hancke Framstad, Anne Hiort og Katrine Berget.

– Vi skal bygge fremtidens samfunn og oppfylle boligdrømmer i hele Norden, og måtte finne riktig partner til dette. NoA, med Anorak i spissen, har overbevist om at de har idéene, den strategiske tilnærmingen, bredden og kapasiteten vi trenger fremover, sier markedsdirektør Kjetil Hancke Framstad i OBOS.

– Anorak har gjennom hele prosessen vist at de skjønner og respekterer kjernen i OBOS-merkevaren, samtidig som de har spennende tanker om veien videre.

– Vi gleder oss til å få lov til å jobbe med en av Norges varmeste merkevarer. OBOS er en aktør med sjel, står for gode verdier og bærer en lang og stolt historie, sier kundeansvarlig og rådgiver Janne Espevalen i Anorak. Hun mener Anorak og OBOS er en god match.

– I Anorak liker vi å lage kommunikasjon for varer og tjenester som er bra for folk, og OBOS er jo bra for utrolig mange mennesker. Vi gleder oss til å jobbe sammen for å oppfylle boligdrømmer, og lage reklame og innhold som folk setter pris på.

Nordisk samarbeid

OBOS har i løpet av de siste årene utviklet seg fra å være et boligbyggelag i Oslo til å bli en av Nordens største boligutviklere. OBOS samler nå overordnet merkevare i én konsernavtale for alle forretningsområder, som en del av en langsiktig strategi for ekspansjon.

Anorak skal i samarbeid med NoA-nettverket håndtere OBOS på tvers av både Norge og Sverige. Allerede neste år skal det bygges ny merkevare og medlemsmodell for Sverige.