Prisnominert for Ramadan-annonse

Trigger har tre nominasjoner til den europeiske PR-prisen European Excellence Awards for en Coca-Cola kampanje som markerte feiringen av Ramadan. GK, Nucleus og PR-operatørene er også nominert i samme konkurranse.

«Fastende» annonser og en «stengt» brusautomat mellom soloppgang og solnedgang, var en del av kampanjen som Coca-Cola og Trigger gjorde tidligere i år for å markere muslimenes hellige fastemåned, hvor man avstår fra å drikke og spise fra soloppgang til solnedgang. I solidaritet med dem som faster fjernet nemlig selskapet fristelsene fra annonsene sine.

De mest synlige elementene i kampanjen for folk flest var trolig de tidsinnstilte digitale annonsene utendørs, som kun hadde teksten «Denne annonsen faster til solnedgang», i tillegg til ønsket om «god ramadan», på dagtid. Disse endret imidlertid uttrykk og budskap etter solnedgang.

Trigger med syv nominasjoner

Nå har jobben tre nominasjoner i PR-konkurransen European Excellence Awards, som deles ut i Lisboa neste måned. Trigger er også byrået med flest nominasjoner av alle byråene som deltar i konkurransen, syv til sammen. Byrået er også nominert for jobber for TV-aksjonen, Norwegian og Destinasjon Trysil. 

 – Alle jobbene som er nominert har skikkelig gode resultater og er et resultat av et knallgodt samarbeid mellom modige og kloke kunder, samarbeidspartnerne våre og våre egne folk, forteller daglig leder Bente Kvam Kristoffersen i Trigger. 

Av andre norske byråer har Nucleus fem nominasjoner, tre for Trygg Trafikk og en hver for Academy og Urban Future Global Conference. Geelmuyden Kiese har tre nominerte jobber for Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, mens PR-operatørene har to nominerte jobber for Sonos og én nominert for BBC/Top Gear.

Se alle de nominerte her. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.