Studio Levi Bergqvist lanserer nye nettsider
Det prisvinnende designstudioet i Torggata har oppgradert sitt eget lille hjørne av nettet.
Studio Levi Bergqvist ble etablert i 2016 og jobber primært med visuelle identiteter, art direction, bøker og motion graphics for kommersielle og kulturelle kunder. Siden oppstarten har studioet jobbet med identitetsprosjekter for Røverstaden og Ungdomsledelse, samt profilering av Snø og Svart Hotell gjennom Snøhetta.
Formidling av musikk
Bergqvist har gjennom hele sin karriere jobbet mye for den norske musikkscenen. Alt fra den visuelle identiteten for Operaen til plakater for Øyanatt. På nettsiden finner man derfor en samling av nærmere hundre plakater samlet i en egen seksjon. I dag jobber studioet fast for Jansen Records med plateomslag og ulike events.
Motion graphics
En stadig større del av prosjektene omhandler også animasjoner og levende bilde. Tittelsekvensen Bergqvist utviklet for Ali Parandians Amanda-vinner «No Man Is An Island» vant blant annet gull i Visuelt i fjor. Kampanjen studioet gjorde for Orions Belte i samarbeid med Steph Hope ble en av vinnerne under årets utdeling.
– Da de fleste uttak i dag er skjermbasert, har bevegelighet og animasjon blitt en stadig viktigere del av hva det vil si å jobbe som grafisk designer, sier Levi Bergqvist til kreativtforum.no.
Siden oppstarten i 2016 har studioet vært involvert i tre gull og åtte diplomer i Visuelt, samt et diplom i Årets vakreste Bøker.
Fotograf: Einar Aslaksen