ADC-priser til Kitchen/Void og Uniform

Art Directors Club of New York har premiert Kitchen og Void med sølv for «The Secret Num8ers», mens Uniforms identitetsdesign for Finnmark Rein mottok bronse.

75094 75bc8 original
Med «The Secret Num8ers» satte Kitchen, Void og Kraftwerk sitt neon-preg på Oslo-natta.

Den notorisk prisgjerrige konkurransen ADC (Art Directors Club of New York) har premiert to norske jobber i designkategorien i årets konkurranse: Kitchen og Voids «The Secret Num8rs», laget for Atomic Soul i forbindelse med høstens kommende Kraftwerk-konserter i Operaen, ble premiert med Silver Cube, mens Uniforms identitetsdesign for Finnmark Rein vant Bronze Cube.

ADC opererer med hovedkategoriene Advertising, Design, Digital og Motion, og begge de norske jobbene ble premiert i Design, «The Secret Num8ers» i underkategorien Environmental Design, Finnmark Rein i Package Design.

Begge jobbene er allerede hyppig premiert, ikke minst i Gullblyanten, der Kraftwerk-jobben mottok gull, sølv og to bronse, mens Finnmark Rein vant diplom. «The Secret Num8ers» mottok også nylig Best of Show i Visuelt, mens Uniform-jobben vant to gull.

I fjor var Anti Bergen eneste norske byrå som vant metall i ADC, et bronse for identiteten til konsulentselskapet Acapo.

Skole vant høyeste pris

Årets bombe var at en gjeng studenter vant den mest høythengende prisen, Black Cube (Best in Show), for første gang i konkurransens nær 100 år lange historie. Prisen gikk til studenter ved School of Visual Arts for jobben «Taking The Plunge», en animert kortfilm om et frieri som havner på vidvanke.