Amnesty-kampanje videre i PR-kategorien

Cannes Lions: Try/Apt er blant finalistene i PR Lions med kampanjen «Nei er Nei» for Amnesty International.

38043 6b177 original
PR-juryen i aksjon. Foto: Getty Images

Try/Apt og One Big Happy Family stilte i fjor opp på dugnad for Amnesty for å rette søkelyset mot voldtektsbestemmelsen i straffeloven. Kampanjen ga resultater og i februar kom justisminister Grete Faremo på banen med et lovforslag.

– Dette var en stor dugnad og mange har vært involvert i kampanjen, men det er jo ekstra morsomt at en av de første jobbene det relativt ferske teamet Caroline Ekrem og Sara Hødnebø var ordentlig involvert i gikk helt til topps sa Lars Mitlid i Try Reklamebyrå, da vi skrev om kampanjen for første gang.

Med i teamet er også Egil Pay, Lars Joachim Grimstad, Rikke Sofie Jakobsen, Marte Heiersted, Anders Holm, Sebastian Prestø, Jan Kristian Haalvi, Thomas Sømoen, Fred Kihle og Linda Tillier.

Jobben vant tidligere i år gull i Clio i kategori for Public Relations, samt sølv i samfunnskategorien i Gullblyanten 2012.

Prisene i PR Lions deles ut mandag kveld.

PR Lions Shortlist 2013 EntryDetail.pdf