Annerledes Visit Norway-kampanje vant pris i Los Angeles

Reklamefilmen «We have survived nature for ages» for Visit Norway og Fjord Norway har vunnet Best commercial på Los Angeles Film Awards. Filmen med Thorbjørn Harr i hovedrollen er regissert av Christian Holm-Glad, mens Bleed er byrået bak.

Harrrr

Filmen «We have survived nature for ages» ble lansert før pandemien høsten 2019, og har nå våknet til live som vinner av «Best Commercial på Los Angeles Film Festival, som er en månedlig kåring. Den har i tillegg vært shortlistet i Epica awards og har vunnet pris fra Portland Film Festival.

Byrået bak kampanjen er Bleed ved Dag Laska og filmen er regissert av Christian Holm-Glad og produsert av Bacon.

– Filmen får stadig oppmerksomhet og priser i utlandet, noe som er ekstra fint fordi det jo nettopp er en film som skal få folk i utlandet til å ha lyst til å reise til Norge, sier regissøren til kreativtforum.no.

Den ble skutt på 16 millimeter film over tre dager i Oslo og på Vestlandet.

Her kan du lese mer om «We have survived nature for ages».