ANTI jobber med hemmelig bilprosjekt

ANTI er i gang med en større lansering av et bilrelatert prosjekt, som i dag bare er navngitt som mystiske «project21id».

KF Wold

Bruk av kamuflasje-dekor er et kjent fenomen bilkategorien når nye modeller skal lanseres. Kamuflasjen skjuler detaljer som bilprodusentene ikke ønsker å avsløre før bilen presenteres for markedet. Selve grepet med denne type dekor stammer fra militæret, og ble først brukt på skip.

– I dette prosjektet har vi utviklet en QR-kode kamuflasje som sender nysgjerrige fotografer og bilentusiaster inn på en prosjektnettside. Her telles det ned til lanserings-dato og det vil bli lagt ut mer informasjon og goodies etterhvert som man nærmer seg lansering. I ukene som kommer vil det bli kjørt land og strand rundt i Norge med disse spesielle kamuflasjebilene for å skape oppmerksomhet. I tillegg til å kunne følge med på www.project21id.com kan man også følge instagram-kontoen @project21id, forteller kreativ leder Kjetil Wold.

– Vi kan opplagt ikke røpe for mange detaljer rundt hva dette er, men vi kan trygt si at det er et prosjekt hvor det er investert mye tid i opp mot lansering og at det vil bli lagt merke til på nasjonalt nivå, sier Wold.

– En utfordrende kategori

– Det er spennende og få jobbet med et såpass ambisiøst prosjekt. Bil er en utfordrende kategori når man skal produsere film, og en av utfordringene på sett er ofte mengden med speiling. Et av grepene vi brukte for å heve uttrykket var å benytte oss av matt foliering som gir oss et mye bedre utgangspunkt for å sitte igjen med gode bilder. Det er ikke ofte man får muligheten til å produsere så spennende film og bilder før man i det hele tatt er ute med produktet, fortsetter Jens Haugen, som har hatt regi på teaserfilmen du nå kan se på nettsidene til prosjektet.

Teaser-film.