ANTI med fire The One Show-Merits

Av de tolv norske jobbene som var nominert i The One Show, ble åtte premiert med Merits. Fire av dem til ANTI, to til Anorak og én hver til Creuna og KIND.

94800 d45d3 original

The One Show har offentliggjort vinnerne i årets hovedkonkurranse, hvor de deler ut gull-, sølv-, og bronseblyanter, i tillegg til Merits.

ANTI kom best ut av de norske byråene med fire vinnerjobber: Profilen til Bergen for Visit Bergen, «Sara Nordheim: A Permanent Exhibition» for UNICEF, laget sammen med VOID og The Film Agency Oslo (regi: Sigve Aspelund) «Legacy of Mastery Continued» for GG Møbel, samt for den visuelle identiteten til Kunstnernes Hus.

Der ANTI hentet alle sine priser i Design-kategorien, var Anoraks to Merits i kategoriene for film og tv: «This is How it Feels» for Komplett (regi: Jakob Marky), samt «This is Illegal» for Amnesty International (regi: Marius Holst).

Med prisene til Creuna og KIND er vi tilbake i Design-kategorien, førstnevnte med den allerede tungt premierte «Én samlende identitet for Oslo», og sistnevnte med pakningsdesign og branding for Flyt Seaweed fra Austervoll.

Svenske INGO vant stort med «Moldy Whopper»

Reklamefilmen «Moldy Whopper» for Burger King, laget av INGO i samarbeid med DAVID Miami og Publicis Bucharest, var årets store vinner, med 18 Gold Pencils, fire Silver Pencils og én Bronze Pencil. Forsman & Bodenfors og RBK Communication vant også et gull hver, slik at svenskene endte opp med 20 gullblyanter til sammen.

Nær 20 tusen arbeider fra 71 land var med i konkurransen om edle blyanter og Merits. 552 arbeider ble premiert med Pencils: 171 gull, 169 sølv og 213 bronse.

«Moldy Whopper» for Burger King av INGO.