Både Og holder koken med Blåkläder og vinner Sølvmikken

Sølvmikken-gjengangeren vinner nok en topplassering med nye, røffe spotter.

Imagexx
Joachim Sandvik, Kristine Riis og Eskil Paus. Foto: Roger Løvseth / Bauer Media

Både Og og skuespiller Fridtjov Såheim er enda en gang ute med beintøffe radiospotter for Blåkläder. Og som ofte før gir det uttelling i Sølvmikken, denne gangen ved å gå helt til topps i radioreklamekonkurransen.

Hele Norges radiokonsept!

Sølvmikk-juryen lar seg imponere nok en gang: «De holder virkelig koken borte i radioavdelingen til Blåkläder. Hele Norges Radiokonsept har havnet på sølvmikkpallen jevnt og trutt siden 2011, og igjen klarer de å fornye seg uten å miste form og tone. Denne gangen maler de et vakkert bilde av en høstjakt hvor psychorypene ligger på lur, før en machotur til Sydpolen tar en uventet og mykere retning. Vi gratulerer!»

Det kreative teamet hos Både Og består av Eskil Paus, Joachim Sandvik og Kristine Riis, mens det øvrige teamet består av konsulent Ola-Per Ekblom og prosjektlederne Elisabeth Andonov og Mie Sten. Ansvarlig hos kunde er Anja Løkke, Henrik Holm og Janicke Langford.

– Oi jula kom tidlig i år! Kjempegøy, sier Kristine Riis som vant sin første sølvmikk.

– Jeg holdt på å ramle ned fra månen, trodde jeg hadde glemt en innspilling, jeg, når de kom hit og fortalte det, jeg har ikke fått diplom siden håndballturnering på barneskolen!

Eskil og Joachim nikker og smiler og har på seg nesten like skjorter for anledningen.

Jakta

Jakta.mp3
Last ned

Polferd

Polferd.mp3
Last ned

Overskuddsvarer som fortjener å bli brukt

Tørn er forhandler av overskuddsvarer fra byggevarebutikker. I sin radiokampanje har Morgenstern og Sagveien Resort besjelet en rekke hårsåre verktøy for å dramatisere dette, og resultatet premieres med sølvet i oktober.

Juryen sier følgende: «Det er ikke første gangen vi i juryen hører at ting og tang kan snakke på radio, men det er sannsynligvis første gang vi hører bitre snøfresere og indignerte skruer snakke! Mer av det! Andreplassen denne måneden går til en gjeng morsomme spotter for Tørn, der vi får møte verktøy som er lei av å stå ubrukt. Spottene er godt skrevet, skuespillet og produksjonen sitter som ei galvanisert skrue i plattingen, med unntak av plystringen under VO – den kan godt stå ubrukt på et lager en liten stund😉».

Morgensterns kreative team består av Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, mens konsulenten er Camilla Kim Kielland og prosjektleder er Victoria Ekeli.

Motorsag

Motorsag.mp3
Last ned

Skruer

Skruer.mp3
Last ned

Snøfreser

Snøfreser.mp3
Last ned

Terrassebord

Terrassebord.mp3
Last ned

Godt dramatisert for Godt Levert

NORD DDB og Godt Levert tok andreplassen i september, og følger like godt opp med tredjeplassen i oktober med to radiospotter der vi som forrige gang befinner oss rundt et familie-middagsbord.

Juryens begrunnelse: «Godt Levert setter mikrofonen på middagsbordet til en småbarnsfamilie og lar spottene lage seg selv. Ekte, ærlig og så sjarmerende at minst ett jurymedlem lengtet hjem til makaroni på gulvet og ketchup i øyet. Vi slet bittelitt med lyden denne gangen, men selv om man ikke hører nøyaktig hva som sies hele veien blir man varm og god av stemningen og surret rundt bordet. Men parmesan på fiskekakene? Den er helt på grensen, altså.»

Det kreative teamet på jobben er Glenn Haugen og Zakarias Nadir, mens Guro Berndtsson Sanders og Eddie D’sa er konsulenter. Prosjektlederen er Julie Henriette Stenberg, mens kampanjen er produsert av Både Og.

Brente fiskekaker

Brente-fiskekaker.mp3
Last ned

Batmansparkesykkel

Batmansparkesykkel.mp3
Last ned
Sølvmikker

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.