Bleed redesigner Hemsedal

Designbyrået har fått oppdraget med å redesigne den visuelle profilen til Destinasjon Hemsedal.

Hemsedal colour highres02x
Christoffer Nøkleby, Camille M. Sauve, Richard Taraldsen, Hanne Morud, Jan Erik Dietrichson, Katarina Wälås og Dag Solhaug Laska.

Hemsedal er blant Norges mest populære skidestinasjoner, og har de senere årene opplevd økt tilstrømning av besøkende også på sommerstid. Nå har Destinasjon Hemsedal bedt Bleed om bistå med å spisse Hemsedals merkevarestrategi, samt utvikle en ny visuell profil.

– Hemsedal ønsker å spisse sin tydelighet av vår merkevare for å kunne fremme destinasjonen sin posisjon ute blant våre kunder å for bestå som den beste alpin destinasjonen i Norge og ikke minst forhold å løfte fokus på helårs destinasjon, sier daglig leder i Destinasjon Hemsedal, Richard Taraldsen.

Destinasjon Hemsedal er organisasjonen som har ansvaret for å markedsføre Hemsedal som reisemål og reiselivsaktørene i Hemsedal, tilby turistinformasjon og inspirasjon både digitalt på Hemsedal.com, og i andre kanaler og på turistkontoret i Hemsedal sentrum.

– En liten dose ærefrykt

– Hemsedal er et ikon blant norske fjelldestinasjoner og står høyt på lista vår når det kommer til en fullverdig destinasjon, både med tanke på fjellene, tilbudene for aktiviteter og generell kvalitet. Vi går inn i denne oppgave med stor entusiasme, og en liten dose ærefrykt, sier partner og kreativ leder i Bleed, Dag Laska.

Bleed har lang erfaring med å lage profildesign og merkevarestrategier for aktører i destinasjons- og reiselivet. Tidligere kunder og prosjekter inkluderer blant annet Innovasjon Norge, Visit Norway, Spis Sørlandet, den internasjonale reiselivs-søkemotoren Holidu, samt Visit Rjukan.