Bleed redesigner mobilitets-komet

Den suksessrike bilabonnement-startupen imove forbereder seg på internasjonal satsning. Nå får de hjelp av Bleed til å oppdatere merkevaredesign og brukeropplevelse.

Imove og Bleed 1
Fra venstre: Jørgen Landsnes, Svein Haakon Lia, Jarl Heggem, Madeleine Eriksen, Gunnar Birkenfeldt, Hans Kristian Aas, Christoffer Nøkleby og Maria Helena Aaslund. Foto: Bleed

Bergensbaserte imove tilbyr abonnementsbasert bilhold og er en stigende stjernene i norsk bilbransje. Etter to år med rask vekst her hjemme, ruster selskapet seg nå for internasjonal satsning, og Bleed er valgt som partner på tjeneste-, interaksjons- og merkevaredesign.

– imove søker de beste aktørene innenfor sitt felt når vi komplementerer eget team i våre prosjekter. Bleed har ved gjentatte anledninger blitt valgt som partner innenfor design og interaksjon, enten det er egne løsninger eller prosjekter for eksterne SaaS-kunder. Bleed er en type partner som inspirerer, engasjerer og utfordrer helt til sluttresultatet blir tjenester som brukerne elsker. Byrået viser en imponerende, faglig integritet for å skape noe nytt i hvert prosjekt, som få i markedet kan måle seg med. Vi gleder oss til det videre samarbeidet, sier CEO i imove, Hans Kristian Aas.

I 2019 fikk imove i oppdrag av Toyota Motor Corporaton å lage en pilot til Toyotas kommende internasjonale mobilitetsplattform. Også da ble Bleed hentet inn som partner på tjeneste-, interaksjons- og merkevaredesign.

– imove er en av Norges mest interessante startups. De har tatt en betydelig andel av det raskt voksende norske markedet for bilabonnementer, og har parallelt bygget en SaaS-løsning som har møtt interesse hos store bilprodusenter. Det har vært veldig gøy å jobbe med teamet hos imove til nå, og vi er stolte over å få lov til å være med videre når selskapet ruster seg for det internasjonale markedet, sier Christoffer Nøkleby, som er strategisk rådgiver og daglig leder i Bleed.


Annonse: